Monday, June 4, 2012

the uprising





“Wahai saudaraku, janganlah kamu berputus asa. Sesungguhnya putus asa itu bukan akhlaq orang-orang yang beriman. Realiti hari ini hakikatnya adalah impian semalammu dan impianmu hari ini bakal menjadi realiti esokmu. Ruang masa itu masih luas terbentang dan anasir-anasir Islam masih kukuh dan agung di dalam jiwa umatmu biar seganas mana pun ribut kerosakan yang melanda. Yang lemah tidak akan terus lemah sepanjang hayatnya, dan yang kuat tidak akan kuat selama-lamanya!” (Hasan Al-Banna)  

dan saya juga telah membaca berita yang hosni mubarak akan dipenjarakan seumur hidup.

you see, jangan putus asa dan bermimpilah serta berusahalah menggapai mimpi itu.

kalau dihayati kisah perjuangan ikhwanul muslimin, berpuluhan tahun disekat pergerakannya namun hari ini mimpi mereka semakin menjadi kenyataan. sebab? they never give up. disekat, diharamkan, dibunuh, dipenjarakan namun semangat mereka melangkaui segala apa yang menghalangnya. dan keistimewannya pastilah hubungan dengan Allah.

i cried in happiness dan keharuan bila hosni mubarak decided to step down last year. mengenangkan pemergian imam hasan al-banna yang tragis, musuh pasti fikir 'ikhwanul muslimin dah kalah'. hakikatnya perjuangan tidak terhenti dengan hanya kematian seorang ahli teras. yang dipenjara tidak lemah, yang disekat tidak berhenti bekerja. sebelum pemergian pengasas ikhwan, pemikirannya terlebih dahulu telah menular ke dalam hati dan fikiran ratusan atau mungkin ribuan muslimin di seluruh dunia termasuk di malaysia. itulah yang tidak berjaya disekat pemerintah yang zalim walaupun ada tindakan membakar risalah-risalah ikhwan.

Allah menjanjikan kemenangan islam dan sudah tentu Allah mengizinkannya kepada mereka yang benar-benar tulen memperjuangkan islam.

why do i care so much about the Muslim Brotherhood? kerana saya percaya masa depan kegemilangan islam bermula dengan mereka. anda patut tahu betapa terancangnya organisasi ini. sistem usrah/bulatan gembira/ halaqah pun mula disuburkan oleh pengasas ikhwan untuk melahirkan kembali individu-individu muslim yang berkualiti. bermuala dengan individu yang berkualiti akan menjadikan mereka memilih pasangan hidup yang berkualiti lalu melahirkan keluarga yang berkualiti seterusnya membentuk masyarakat yang berkualiti. masyarakat yang berkualiti yang tahu hala tuju kehidupan ini akan menyeru kepada pembentukan kerajaan yang berkualiti, akhirnya membangunkan semula sistem khalifah dan akhirnya makmurlah bumi dengan islam. 

sebab itulah, tidak tertegak islam di dunia jika islam tidak tegak dalam dirimu dahulu.

Hamas yang merupakan cabang ikhwan memulakan jalan kemenangan buat umat islam. dan kali ini dapat melihat betapa besarnya pengaruh ikhwanul muslimin di mesir, maka tidak mustahil untuk melihat mesir diperintah oleh ikhwanul muslimin. ini pada saya adalah signal kebangkitan islam. kerana mesir adalah salah satu kunci penting untuk pembebasan palestin. dan palestin adalah tanah umat islam dan tempat bermaharajalelanya kuasa zionis. apabila palestin bebas, zionis hancur..and guess what's next?

a lot of things are happening in this world and we are almost coming to the end. islam telah Allah janjikan kemenangannya sebelum kiamat tiba. islam tidak perlukan kita untuk menang. kitalah yang rugi jika kita tidak terlibat dalam jentera memenangkan islam.

wallahualam, segala pendapat yang diluahkan hanyalah pendapat peribadi.

in a nut shell, usah pandang ke timur (jepun) lagi. pandanglah ke timur tengah ^__^

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~