Wednesday, June 6, 2012

sesi curhat








“When Allah tests you it is never to destroy you. When He removes something in your possession it is (only) in order to empty your hands for an even greater gift!”

~ Ibn al-Qayyim

*kruk kruk wek slurpp* i am writing in hungriness. harap maklum.

i cried. i cried. yay i cried! dah lama tak menangis. saya selalu rasa diri sangat kuat. selalu perasan berhati tabah. tapi hakikatnya lembik macam puding jagung yang tak cukup memuding tapi lebih kepada membubur (maaf telah makan bubur jagung selama 3 hari straight)

saya ada perasaan. ye i am glad and thankful for that. tapi saya jenis suka tak faham perasaan sendiri. bukan saya suka-suka tak nak faham tapi saya suka a.k.a selalu tak faham. mungkin saya suka menafikan perasaan sendiri. eh. entahlah saya tak tahu <---tengok tu, dia tak tahu.



maka bila saya rasa seperti ada sesuatu perasaan, kemudian perasaan itu aneh dan saya tak dapat kenalpasti, maka saya akan cover dan kontrol. <--tengok tu, dia faham pulak mekanisma perasaan sendiri.

pendek kata, ada rasa yang sudah lama saya tahan-tahan. kini ibarat empangan yang tunggu masa nak pecah je. in fact, dah crack sikit so tadi termengalir juga air keluar dari empangan.

"kawal. jangan tahan." begitulah nasihat seorang ustaz yang saya dah tak ingat siapa.

saya ingat saya kawal tapi saya rasa sebenarnya saya tahan. sebab tu empangan macam dah nak pecah. air sifatnya mengalir tapi kalau kita tahan-tahan lama-lama pecahlah empangan. tapi itu mujahadah saya. semoga saya menang. Allah always at my side. He knows. walaupun hambaNya ini naif lagi jahil dengan perasaan sendiri, but He knows very well. maka segala-galanya. SEGALA-GALANYA hamba serah padaMu ya Allah.

ok cukuplah falsafah malam ini. i'm craving for grilled salmon

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~