Wednesday, April 13, 2011

pop-up books

saya sedang mengalami frenzy ke atas buku2 pop-up. kat sini sedang ada sale buku. apa yang buat saya melekat lama-lama kat kedai buku ialah buku pop-up ni! sungguh cool sekali! saya menjadi obses nak bukak semua buku dan explore semua mukasurat yang boleh dibuka.

saya ingat lagi masa kecik-kecik dulu the first pop-up book yang saya bukak ialah buku anatomy of human body, if i'm not mistaken, enda punye kot sebab enda je yang belajar medik dulu. oh mama pun sama. either enda atau mama yang punya.

saya dan sepupus begitu obses dengan buku tersebut. mana-mana mukasurat yang ada tab, berkali-kali kami tarik tab tu, seronok tengok ada parts yang terkeluar. haha...fun..sungguh 3D dan sungguh mencetus minat untuk belajar. kira berapa tulang rusuk, tengok layers of muscles. pendek kata seronok sangat!

sebenarnya itulah buku pop-up pertama dan terakhir dalam hidup saya. hoho..and that was like 15 years ago kot. so kat sini, bila terjumpa je terus jadi macam jakun. setiap mukasurat yang dibuka, mulut pun terbuka disertai bunyi "waaaahhh"..huhu..tak peduli dah orang kiri kanan. disebabkan sale, i bought one. planning to collect as much as i can, bawak balik malaysia untuk sepupu2 kecil, anak2 sedara mahupun anak2 sendiri, tak ketinggalan untuk kepuasan diri sendiri yang sememangnya obses dengan pop-up book. oleh kerana kat tempat yg ada sale tu dah kurang bukunya, saya sampai merantau ke kedai buku lain semata-mata nak main pop-up books (huhu nak beli tak mampu sebab kedai lain xde sale, maka harganya mahal)..main pun jadila..

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~