Friday, October 21, 2011

peduli umat jom!

kalau betul HIMPUN didalangi kerajaan, apa masalahnya?
kalau betul BERSIH didalangi pembangkang, apa masalahnya?

sengaja menimbulkan persoalan di atas. masyarakat malaysia terlalu berfikir secara kepartian politik.

yang penting motif perhimpunan. dan in this case, apakah motif yang lebih besar daripada motif mempertahankan akidah umat? sanggup berhimpun untuk tujuan lain tapi berpaling daripada tujuan yang besar dan penting ini? sayyidina abu bakar dulu sampai mengisytiharkan perang ke atas golongan murtad. betapa besarnya nilai akidah umat Islam. di tanah melayu sendiri, demi menyelamatkan akidah seorang gadis belanda, sampai terkorban nyawa, tercedera tubuh demi menyelamatkan akidah seorang muslim.

murtad jika tidak diperangi, kelak mendatangkan fitnah terhadap agama sendiri. akidah umat jika tidak dipelihara, kelak bala Allah pasti tiba. tak payah tunggu kelak. sekarang pun dah tiba balanya.

dear malaysian, please have some sense. think out of box. we really need some paradigm shift here. penat dan bosanlah melihat suasana mabuk pilihanraya, mabuk undi nih.


berhimpunlah dengan niat yang baik, pasti tidak sia-sia di mata Allah. Allah sukakan perpaduan. dan Allah suka umatnya yang PEDULI akan nasib saudara seakidahnya. Rasulullah juga pasti bangga. tunjukkan kepedulian anda tak kira dengan cara apa pun. berhimpun, berdoa, bersedekah, berceramah, menulis atau apa sahaja. tak usah menghina usaha kepedulian orang lain.

jangan sampai suatu hari nanti hilang terus kesensitifan terhadap isu umat. nauzubillah.

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~