Monday, March 7, 2011

world tour

tak mungkin saya akan buat world tour concert.

tapi mungkin saya dapat tour satu dunia :)

ye, itu impian saya. impian yang tercetus sejak saya sampai NZ dan berjalan ke sydney. sebelum ni saya takde angan2 nak pusing dunia sebab saya rasa macam tak mampu. hoho..tapi sekarang saya rasa mampu. saya boleh!

i love travelling and i want to do it every year. antara tempat-tempat idaman saya ialah (tidak mengikut turutan sebab malas nak susun gambar)




madinah


egypt

london. lokasi drama2 melayu korporat :P


jordan


holland. tulipsss!!! dan windmill!!!


mekah


scotland. nak jugak tengok tempat origin dunedin ni.


japan


korea. ini ialah pulau jeju, yg selalu ada dalm citer korea maka saya teringiiin sangatlah :D


palestine. al-aqsa, mahu!!


turki


italy


germany (luxembourg). sebab saya minat team germany utk FIFA :P


rome


france


hohoho..tempat lahir saya. tak pernah teringin nak pegi. tapi baru sekarang rasa teringin. semangatla nak cari gambar nak tengok tempat tanah tumpah darah sendiri. sume tak menarik. last2 amik uni mak jela. hohoho tempat kelahiranku tak menarik. patutla tak pernah teringin nak pegi. TEXAS hold 'em poker. eh? eh?


switzerland


ireland. especially tempat bukit2 tepi laut yg dalam citer 'p.s. i love you'.

sebelum tu saya nak tour NZ dan australia habis-habisan. that's a MUST before i go back to malaysia for good!

insyaAllah plan raya september ini (2011): tasmania-melbourne-brisbane.

next year plan (2012): part of europe (still in planning. landing dkt london kot pastu we'll see where to go from there), adelaide & perth. NZ north island. korea & japan (in case kalau tak sampai london)

plan after graduate (2013): dgn duit gaji yang ada, i want to visit mekah, madinah, jordan, palestine dan egypt. not sure how to get to palestine but will figure it out

kalau boleh nak habiskan semuanya before getting married or at least before having children :)
seronok kalau dapat jalan2 keliling dunia dengan hubby. tapi dengan anak...err...saya bukan orang kaya unless saya kahwin Tan Sri :P

saya juga ada keinginan nak pegi north/south pole. naaaak sangat tengok aurora. tapi yang tu paling bawah dalam list priority.

last but not least, saya akan berusaha supaya mampu keliling dunia tapi semua ni hanya tercapai biiznillah :)

p/s: plan melancong yang extensive inilah yang menjadikan saya mata duitan lately ni. jauh perjalanan, luas pengalaman lepas tu boleh penuhkan travel journal saya.


1 comment:

  1. dhuha sme lah..hobi ni pon da mula senyap2 dlm dri sy..hehe..tetibr ske nk travelling sini sana..tpi hobi ni mmg mkn duit y byk...cha chingg..

    ReplyDelete

komenla ape sahaja~♥~