Saturday, March 26, 2011

serious 23

alhamdulillah syukur kepada Allah atas nikmat usia yang diberi, saya kini sedang menganjak ke usia 23 tahun kehidupan.

alhamdulillah jugak hari jadi tahun ni jatuh pada hari jumaat tapi yang paling bertuah, saya memang dilahirkan pada hari jumaat pun :)

hari penuh berkah 25 Mac 2011, solat dhuha berjaya disempurnakan sebelum melangkah ke kelas. memandangkan sekarang musim luruh dan waktu subuh semakin lambat, kebiasaannya saya tak sempat nak solat dhuha sebelum ke kelas sebab matahari masih belum naik dengan gah lagi aka belum sampai waktu dhuha. hari jumaat je kelas start lambat, pukul 9 pagi, so sempat menikmati waktu dhuha. waktu saya dilahirkan, of course :)

berjaya tumpukan perhatian yang jitu kepada topik lecture kat hall. alhamdulillah. sejam kemudian bergerak ke klinik paeds. biasanya hari jumaat memang hari full day clinic untuk saya. pukul 10 pagi sampai 5 petang. alhamdulillah pesakit kanak-kanak saya ceria seperti selalu. i did quite a lot of mistakes here and there siap kena marah dan kena repeat dental charting. but in the end i got positive feedback from my clinical tutor saying that i was such a reflective person, i wrote down all my mistakes and take note of all of them and try to learn from the mistake as well as try to not to repeat them. therefore that day i got quite a high mark for clinical skill. alhamdulillah, satisfaction :)

sempat lunch few minutes je kemudian bergegas ke general clinic. i have a complex case, my first complex restorative treatment (endo pun dah hari tu but saya lebih cuak dengan restorative treatment). a day before, i was quite pessimistic about completing it successfully. tapi sekali lagi, Allah membuktikan saya tak patut ada syak wasangka. that day after a great day in paeds clinic, saya melangkah ke general clinic dengan tenang dan konfiden, alhamdulillah. got my self really organised for that procedure. manage to handle the patient and finish the treatment on time. patient was really happy. another positive feedback from my clinical tutor.

was really in good mood. yani tunggu depan general clinic bagai seorang suami menunggu isteri.haha..and we both walked to clubs and socs building. attended the second session of Quranic Circle. belajar sangat banyak. rasa sangat sangat satisfied luar dan dalam, alhamdulillah :)

the day that i thought going to turn into nightmare was eventually turned out to be the most happy and satisfying! alhamdulillah :)

pulang ke rumah after jamak zuhur dan asar, saya dikejutkan dengan surprise birthday party. agak benci nak cakap party. bukanlah party pun (sbb kalau kat sini sebut party je, mmg automatik terbayang budaya liar anak2 muda kat sini). makan2 kek je (banyak jenis kek dan kebetulan saya sedang craving for cakes.hee..). lepas tu ada qiyam dan daurah kat rumah kami. sungguh kenyang rasanya rohani saya. alhamdulillah, hari lahir tahun ni dipenuhi dengan peringatan demi peringatan serta aktiviti menjamu rohani :)

hari lahir pertama di NZ sangat meaningful, thank u Allah. till the next post (i would really like to share a summary of what i've been thru along my 22nd years of life)

p/s: serious 23 tu tema saya tahun ni. bukan nak jadi masam je. i mean mengambil serius semua benda :)

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~