Monday, November 8, 2010

sorry, wrong number

pertama kali mendapat call 'wrong number' di NZ..haha..di pagi2 buta, agak hairan sape pulak call. seorang mamat saleh telah call saya dan tanya "is that Bob?"..HOHO agak2la..takkan saya dah pecah suara sehingga boleh menjadi 'Bob'..huhu...tapi kelakar sebab saye jawab penuh slang melayu.

i said "el0.." (instead of "hey" or "halo" in their slang) dgn suara yg sungguh tak mesra alam. pastu dia terus2 tanye "is that Bob?" pastu saya trus cakap "no." pastu dia sendiri cakap "oh sorry probly the wrong number." pastu terus letak phone. haha agak ganjal di situ (eh ade ke word ni?)..ke ganjil? tp saya bukan nak cakap ganjil pun..hmm..

oh janggal! haha...ok2..agak janggal sebenarnye bila wrong number, dia sendiri yang mengaku dan terus letak. back in malaysia, bila orang call salah number, mestilah kita sendiri yang cakap salah number. lepas tu mesti pulak nak tanya siapa nama la, duduk mana la belajar mana la, yada yada..memanjangkan konversasi dan pasti orang tersebut punya banyak uang, sesuka hati spend bil telefon kan. unlike saya yang kedekut kredit ni.

oh adakah anda berpengalaman seperti saya di malaysia? cukup menyampahlah orang salah number ni. yang hairannya tak pernah perempuan. sume mesti laki, pakcik2, bangla2..mula2 tu bila dorang start tanya 'siapa ni ye?', saya terus letak phone. bila bangla pulak tanya saya balas "sori tak faham" lepas tu letak telefon. kadang2 saya jawab dengan jawapan mengarut seperti 'saya dah kahwin' atau 'saya dah kerja' lepas tu terus letak telefon. kemudian kalau jenis orang yang tidak putus asa tu, akan call berkali-kali sehingga memaksa saya off phone sehari. orang begini jangan dilayan.

ok nak pegi jawab exam. rabbi yassir wala tu'assir

p/s: tak sabar mahu memasyarakatkan blog ini kembali khamis ini- exam habis! haha padahal sebenarnya dah xde purpose pun nak private kan tapi nak jugak tunggu after final exam.

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~