Saturday, November 13, 2010

pasrah



tak tahu kenapa, bangun pagi je saya pasrah. perkataan pasrah menjadi tema pagi ini.

terasa sedih semua orang dah nak balik malaysia. saya tertinggal di sini tanpa pekerjaan. kena cari kerja secara terjah je kot lepas ni. alkisahnya saya tak tahu ade due date utk memohon kerja. saya bajet boleh meminta kerja bila2 masa saje. so takpe, dhuha. lepas ni kita buatlah apa saja untuk cari kerja sebelum saya meroyan sorang-sorang kat sini. walaupun orang kata dah tak sempat, hentam jelah.

siapa je yang tinggal kat sini? dan orang-orang yang kata nak stay tu pun nampaknya sedang mengintai-intai tiket balik malaysia. tak silap saya ada 7 orang je yang stay. 4 orang ade kerja. ada 4 orang senior yang duanya akan balik lepas graduation day: 18 dec. kak ili baru saje pulang dari malaysia dan kak erina akan balik tahun depan. sorang lagi budak dental sesat mana tah dengan tegarnya mahu stay tanpa sebab kukuh seperti bekerja atau graduation.haha..

haha takpe dhuha. mujurlah ade banyak hobi. kita lihat sejauh mana dhuha boleh bertahan dalam hobi-hobinya.

looking forward to travel to auckland and sydney.
looking forward for kak nuha, mama, che ngoh and amin to come this december.
looking forward to jalan2 with them.
looking forward to move in to new house, sorang-sorang.HAHA
looking forward to find a job
looking forward for fairuz, nad dan wani to come back early january

(aturcara adalah mengikut turutan)

psst: gambar di atas ialah cookies 'n cream yang dibawa ahya' dan cupcake from fairuz. makanan yang disedekah kepada kami during exam period. sedaaappp and missing the tukang masaks. they love baking. lepas ni saya nak try buat both of them ^__^

Dari Shahabat Mu`adz bin Jabal RA, dari Rasulullah SAW bersabda : Sesungguhnya setan itu adalah serigala pemangsa manusia, sama seperti serigala pemangsa kambing. Ia memangsa kambing yang terlepas dari gerombolannya dan yang luput dari pengawasan tuannya. Karena itu hendaklah kalian ikut bersama-sama umat Islam lainnya, hendaklah kalian ikut berjamaah, ikut bermasyarakat dan ikut meramaikan masjid.

(ini yang menjadi kerisauan saya)

semoga Allah memelihara dhuha.ameen~

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~