Friday, November 5, 2010

peringatan buat yang bergelar..rakyat

Rasulullah SAW bersabda : “.. Allah SWT telah berfirman: Aku adalah Allah. Tiada Tuhan selain Aku. Akulah Tuan dan Raja segala Raja. Aku memegang hati-hati raja di dalam tanganKu. Bila orang ramai (rakyat) mentaatiKu, Aku akan menukar hati raja-raja menjadi kasihan belas serta sayang ke atas mereka. Bila orang ramai (rakyat) mengingkariKu, Aku akan mengarahkan hati raja-raja ke arah kemarahan dan dendam ke atas mereka. Dengan demikian raja-raja akan meletakkan mereka dalam kesusahan dan penderitaan. Maka daripada kamu mengutuk mereka (pemimpin yang zalim), adalah lebih baik kembali mengingatiKu dan merayu kepadaKu supaya Aku melindungimu daripada kekejaman mereka.”

peringatan buat diri sendiri, sekali lagi. ish suka sangat kutuk pemimpin. bukanlah memang tak boleh kan, cuma jangan keterlaluan. sekali lagi, segalanya bermula dengan diri sendiri.

kembali kepada Yang Punya Kuasa, Yang Memegang Hati-hati Manusia, mintalah kepada-Nya..insyaAllah..yang batil pasti akan dikalahkan oleh yang hak..suatu hari nanti..

Allahuakbar!

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~