Sunday, October 17, 2010

♦ tidur


salam wbt..

saya bukan nak salahkan new zealand tapi peredaran waktu yang cepat dan waktu malam yang tiba2 jadi pendek buat saya konfius. buat saya rasa saya tak cukup tidur lalu sesuka hati menambah waktu tidur. telah berkali-kali mengingatkan diri sendiri sambil diingatkan orang lain, jangan melayan nafsu tidur dengan bersungguh! namun dah dua minggu habit buruk ini terlekat dalam jadual waktu.sediiihh T__T

setiap kali bangun, mengutuk-ngutuk diri sendiri sebab terlebih tidur. hypersomnia. macam2 banner dah tampal dalam bilik untuk menguatkan semangat namun mengubah sesuatu dalam diri bukan mudah tapi saya yakin saya boleh! jadi pagi ini berusaha membaca lagi pasal benda yang sama. tentang tidur.

lepas tu saya buat banner ini:




dan ini:

dua2 pun terkandung ayat yang sama daripada surah az-zariyat: 15-18..

harap saya akan terus maju jaya. kecewa sebab selama 2 minggu jugalah tahajjud tergelincir. rasa macam amat lemah iman ini. lebih suka ikut cakap syaitan. astaghfirullah..

kata-kata hikmah daripada ahli2 agama lain juga meniupkan semangat.

" The woods are lovely, dark and deep but I have promises to keep and miles to go before I sleep."






"The heights by great men reached and kept were not attained by sudden fight. But while their companions sleep were toiling upwards in the night."



saya mahukan syurga itu yang mengalir air sungai di bawahnya. saya mahu tergolong dalam golongan yang bertakwa. yang sentiasa berbuat baik dan yang sedikit tidur malamnya. yang memohon ampunan Allah di akhir-akhir malamnya...taqabbalallah...ameen~

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~