Wednesday, October 27, 2010

tak nak balik

duit dah masuk. terus pegi usha tiket balik. if balik 9/1/11-11/2/11, $1613.75..affordable, seriously.

tapi..apa akan terjadi if balik2 dunny je, duit jpa masuk lambat?

makan pasir.

kutinggalkan hasrat itu demi masa depan rumah tangga. eh rumah baru saya next sem ada tangga ok. so tak merapu la ni.

boleh teruskan beli kamera berkualiti. dan teringin nak mini laptop. hantu gadget sungguh la. tak payah tak payah. laptop besar ni dah cukup besar, nak yang kecik buat ape. kamera je. cukup. lepas tu pegi melancong sekitar new zealand, sydney dan melbourne dengan suka hati.

itu sahaja plan musim cuti. sambil gandakan usaha mencari kerja. tambah pendapatan rumah tangga. kaya ni. memang takde masalah nak kawen final year onwards nanti.

camne akhirnye saya boleh nekad tak mahu balik setelah berbulan-bulan meronta nak balik?

saya sedang study oral patho. namun notes oral patho habes diconteng dengan draf kasar perbelanjaan bajet 3 bulan jika saya pulang malaysia dan jika saya tak pulang. apelah ayat berbelit.

saya rasa complicated. tak boleh nak fokus study padahal exam dua hari lagi. this is not good.

saya nak study dengan tenang maka kena buat keputusan segera.

telefon mak. seperti biasa hujah mak sudah pasti 'against balik malaysia'. saya akur dengan hujah2 mak. tiba2 saya nampak banner yang tertampal di depan meja study.

"dhuha nak jadi ibu kepada the future Umar al-khattab, khalid al-walid, salahuddin al-ayyubi. dhuha nak jadi serikandi Islam."

ok, maknanya kena kuat dan tabah. bertabahlah so jangan pulang. cuba hidup sebagai Ghurabaa selama yang mungkin.

ok saya nekad. harap kepulangan tahun depan akan ade rombongan meminang. sorry ini hanya merapu. nak pujuk diri.

p/s: mak pulak pujuk "xpe nanti opah hantar asam"

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~