Sunday, October 24, 2010

kezionisan dalam diri, shuh~!!!

saya selalu benci zionis.

tapi kadang2 saya tak sedar saya sendiri kadang2 lebih zionis daripada zionis itu sendiri.

zionis itu pengkhianat amanah.

zionis itu perampas hak orang lain.

zionis tidak adil.

ok, sekarang gantikan perkataan zionis dengan dhuha. nope i wont write it down coz i'm afraid i'll turn to be like them.

saya sendiri tak jauh beza daripada zionis kalau saya refuse to study dentistry. ini amanah rakyat dan kerajaan. duit yang saya guna juga duit rakyat dan kerajaan. saya tak boleh khianat amanah. orang yang khianati amanah ialah munafik. dan lebih teruk, itu perangai zionis. eee menggelikan. tak mahu!!!!

saya mungkin telah ambil hak orang lain yang lebih minat dengan dentistry dan deserved to be here, in my place. kalau saya tak buktikan yang saya memang berhak berhak berada di sini, maknanya saya perampas! sounds so much like zionis! NOOO!

saya tidak adil kepada diri sendiri, keluarga, rakyat dan kerajaan kalau saya terus buat sikap tidak endah terhadap kualiti study sendiri. must improve and keep improving!

remember dhuha, dekat IMU, u went from 'fail' during 1st sem to an 'A-' during final sem! was that an improvement? was that an achievement? wasnt it a continuous improvement? u wouldnt be here if u weren't pushing urself hard enough, dhuha.

you did that not long time ago. and you did that not because you love dentistry. you did that while you were trying to love dentistry.

falling in love is easy but to work it out in a situation where love is not there, heaps of hardwork and prayers!

remember al-baqarah, verse 216?

Allah knows.

last but not least, you can do it!

1 comment:

  1. insyaAllah u can do it!!!
    dhuha adalah orang kecik yg plg degil ak penah jumpa:P
    p/s: degil di sini maksudnya cekal:)

    ReplyDelete

komenla ape sahaja~♥~