Tuesday, October 26, 2010

eh tak tahulah nak letak tajuk ape

nak tulis jugak. nak tulis jugak.

menangis saya membaca tentang ETP (economic transfer program). rasa terluka. rasa terhina. rasa malu. malu berperdanamenterikan orang Islam tetapi membelakangkan islam. malu bernegarakan islam tapi entah di mana islamnya.

hati saya telah dilukakan oleh seorang perdana menteri. untuk pertama kalinya. ya, untuk pertama kalinya.

sebelum ni hangat pasal isu IFF (international islamic fashion show) lepas tu isu menara 100 tingkat. saya macam..ok fine..fine...suke hati kaulah..islam liberal lah katakan.

saya tak suka nak mengutuk sebab siapalah saya. tak pandai bab ekonomi. tak pandai bab politik. saya fikir mungkin suatu hari nanti persoalan2 ni akan terjawab. mungkin macam tun mahathir yang berfikiran jauh masa orang bantah pembinaan klcc dan petronas. saya hanya mampu berdoa supaya orang2 yang terbabit ni insaf.

tapi kali ni saya dah tak boleh tahan dah. sesuka hati sesedap rasa je buat 'kal' dekat agama sendiri. (cik nawal pasti faham 'kal' itu ape. kamus russia ye)..saya rasa memang dah takde kebaikan langsunglah. dari segi ekonomi memang baguslah sebab benda2 hiburan sedang in trend. pelancong2 pasti suka. tapi duit tu nanti hasil kemurkaan Allah je. berkat ke pembangunan negara?

pasti akan wujud lagi era generasi baby boomer tapi semua tertanam dalam tanah.

bangkit!!!


No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~