Saturday, May 26, 2012

bakal suami

woah apekah tajuk begitu sensasi.

kehadapan bakal suami,

i am not interested to find you at the moment. go enjoy yourself while waiting for God to finally bring us together. I hope you are doing fine and always try your best to become His best slave and later my best husband in the world and the hereafter.

I am here busy preparing myself to become a better slave of Allah too. I dont want to hear anything about you while i am busy doing what i want right now. although people have started talking about getting me into marriage but i am not interested at the moment. because i know if i jump into marriage now, i will only ruin your life later on. and maybe my life too will be ruined.

Its better to work hard now than never.

encik bakal suami,

saya sedang mendidik diri sendiri supaya pandai berkata-kata apa yang perlu dan diam bila perlu. saya harap suara saya tidak akan jadi neraka untuk awak. saya juga sedang belajar untuk berjimat cermat agar duit awak tidak akan tersalur kepada benda-benda yang tidak berfaedah. saya juga berusaha keras untuk belajar menundukkan pandangan supaya saya boleh pandang awak dengan tenang tanpa gangguan imej-imej lain. saya suka masak tapi saya suka masak kek je. saya tak nak awak berisiko tinggi untuk menghidapi diabetes dan karies gigi bila kahwin dengan saya nanti. saya sedang belajar resepi-resepi berkhasiat ni. saya masih lagi weng dalam mengurus masa. biological clock juga masih terkial-kial untuk diuruskan. saya harap saya boleh jadi isteri yang bangun tepat pada masanya dan tidur pada masa yang tepat juga supaya saya tak susahkan kehidupan awak dengan rutin saya yang kelam kabut. nanti tak pasal-pasal waktu qiyam awak jadi tunggang langgang sebab teman saya tonton drama korea. disiplin saya sangat teruk. bayangkan kalau saya kahwin sekarang, mungkin baju awak saya tak akan lipat-lipat untuk selamanya. mungkin awak akan pergi kerja dengan perut krung krang krung krang setiap pagi. mungkin jugak awak akan lihat saya seperti sleeping beauty yang tak pernah bangun-bangun dari tidur. ok mungkinlah bukan sleeping beauty. sleeping cutie kot. atau sleeping bag jelah.

awak nampak tak? saya sangat busy. banyak kerja yang saya kena buat untuk bersedia nak berdepan dengan awak nanti. tapi saya pun bukannya buat semua ni to please you 100%. saya percaya Allah akan sayang saya kalau saya buat suami saya senang hati. jadi awak hanyalah batu loncatan untuk saya gapai cinta Allah. awak faham tak ni, saya sedang pergunakan awak untuk raih cinta Allah. awak tak kisah kan? saya haraplah..

saya tak mahu nampak sangat silly dan buruk perangai di depan awak. maka, do what you supposed to do and i will do what i am supposed to do too. marilah kita bertemu bila kita dah cukup sempurna untuk satu sama lain. saya pun tak tahu bila masanya tapi Allah tahu. so kita buat kerja kita dan Allah akan sempurnakan yang selebihnya.

jangan cari saya lagi. saya percaya bila Allah bagi signal kat hati saya dan awak, kita sendiri akan bertemu. biarlah jalan itu berliku tapi selamat.

1 comment:

komenla ape sahaja~♥~