Wednesday, August 17, 2011

update ogos

salam.

ramadhan dah memasuki separuh masa kedua. saya tambah sibuk. tapi minggu ni dah macam cuti mid semester pulak sebab snowing. tapi saya still sibuk.

saya takde hati nak beraya pun. raya ni saya tinggal sorang2 kat rumah. yani dan fairuz balik beraya di malaysia. pina beraya di wellington. saya tinggal soranglah. saya juga takde feeling untuk berair mata sebab tak beraya di malaysia. ada apa dengan raya by the way? hanyalah makanan-makanan dan keluarga serta sanak saudara. yang mana saya still boleh menghubungi mereka dengan teknologi yang serba canggih ini. really, i have no feeling.

saya masih gelisah sebab target ramadhan saya macam susah nak tercapai ni. saya tak boleh habiskan novel 'nama saya mujahid' sebab assignment datang bertimbun-timbun. maka saya tak boleh nk menulis dengan ayat bahasa melayu yang bagus taraf novel. saya miss puasa 9 hari, masih mengejar untuk khatamkan Quran. orang kata tak payah kejar khatam, yang penting isinya dan tajwidnya. tapi saya nak tadabbur dan juga khatam. sebab sejak zaman sekolah lagi saya dah terbiasa khatam 2 kali dalam ramadhan (sebab baca sendiri dan tadarus dengan family, maka khatam dua kalilah)..bila masuk intec, saya khatam sekali je dalam ramadhan sebab tak tadarus dengan family. tak akan tahun ni saya tak khatam langsung? mencorotnya T__T

saya juga nampaknya tak boleh nak tamatkan menghafal juz amma T__T..ada lagi 4 surah to go. tak boleh nak hafal laju2. nanti in the end get confused lepas tu tak ingat dah.

target untuk tidur 5 jam sahaja pun tak tercapai. cuaca terlampau sejuk sampai sakit. tidur pun terlajak-lajak T__T

Allah permudahkanlah Ramadhan bagiku. berkatilah sisa-sisa Ramadhan yang tinggal. sesungguhnya saya sangat sedih niii T__T mungkin persediaan tak cukup rapi di bulan syaaban. aaahhh bazirnyaaaa!

tak ada hati nak raya. saya takut saya keluar daripada madrasah ramadhan sebagai graduan yang ber'gred' C atau mungkin fail? tak rasa sebagai pemenang. ahh optimis dhuha, optimis! masih punya masa! tak apalah kalau tak capai target, asalkan sentiasa berusaha ke arahnya!

tapi yang paling mengujakan saya ialah Ramadhan kali ni hati begitu bulat untuk naik satu lagi anak tangga.

ok, berusaha!

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~