Sunday, March 28, 2010

♦ last day of bookfair

salam..

hari ni hari ahad bertarikh 28 Mac 2010, tamat sudah bookfair..ini jugak hari terakhir saya pegi menjaga booth iluvislam. sedih rasanya nak balik tadi. pengunjung sungguh ramai. tabloid yang paling latest dgn tajuk 'dilemma muslim' sudah habis terjual sejak semalam. hari ni, tabloid pengenalan yang bertajuk '2012 hari kiamat boleh diramal?' pulak sudah habis terjual. alhamdulillah..pukul 4 ptg tadi masih ramai pengunjung, harap2 semua tabloid dari semua edisi yang tertinggal habis terjual!

saya pulang dalam lebih kurang pukul 4 ptg..sepatutnye ada dinner dengan Dato' Husam malam ni sempena meraikan kejayaan pesta buku bersama krew2 karangkraf tmasuk iluvislam.com..namun saya ni nak exam maka kena sedar diri dan bawaklah diri awal2..balik lambat, nanti penat. nanti tak study pula.wuu sungguh sedih seperti tak mahu balik saja. hari ni dapat jumpa krew2 baru lagi, berkenalan lagi.sungguh seronok namun sekejap sahaj dapat menjalin ukhwah.takpela, better than nothing kan :D...

sebelum balik saya terjumpa ustaz hasrizal lagi.sungguh ramai yg mengerumuni bagai lalat mengerumuni sambal belacan. saya hanya nampak bahu ustaz sahaja. hey jgn main2, bahu ustaz pun saya boleh cam ok.haha..saya juga beli beberapa buku lagi..oh sungguh banyak, dah macam hiasan saja di tepi meja ini namun takpe, saya seronok.boleh bawak bekal nak fly nanti.oolala..saya terjumpa buku 'malam pertama di alam kubur' by dr. A'idh al-Qarni..sungguh seronok dan best sekali! (kesalahan tatabahasa: sungguh dan sekali tak boleh diletakkan bersama. namun bagi tujuan menunjukkn excitement, maka saya pun guna. adik2 yg nak SPM, jgn tiru aksi ini)

saya juga berkesempatan melihat satu acara apa.. saya pun tak tahu. yang saya tahu ia ada kena mengena dengan palestin. mungkin pelancaran buku atau diskusi buku. entahla..yang penting saya tidak berkesempatan mengikutinya dari awal sebab itu saya tak tahu. saya sampai je ade persembahan nasyid yang sungguh bersemangat. rentaknya ala2 shoutul harokah, my favourite band. ade bunyi drum yang menyemangatkan (sekali lagi jangan tiru aksi tatabahasa ini)...tapi saya tahu itu bukan shoutul harokah kerana mereka masih muda dan bercakap melayu bukan indon. tapi suara mereka sedap. siapa mereka? saya tertanya-tanya tapi saya layan je sambil ambil gambar.



saya sempat dgr 3 lagu, semuanya best2!! ruhul jadid, wahai kawan dan lagi satu saya pun tak tahu sebab time saya dengar, lagu sudah berjalan ke pertengahan. semangatnye dengar lagu2 mereka. sedikit sebanyak compensate kekecewaan saya yang kecewa tak dapat pegi konsert lifeline 4 gaza: break the siege.sudahla ada shoutul harokah di situ. anda suka lagu2 berunsur jihad? saya baru saja meminati serta menggilainya sejak bulan puasa yang lalu. dapat jugak menyingkirkan kesukaan terhadap lagu2 lagha itu di samping meningkatkan semangat dalam diri. berfaedahnya lagu2 begitu..

marilah menaikkan semangat untuk menegakkan syariat Allah serta memerangi kekafiran dan segala bentuk kejahatan di muka bumi ini! Allahuakbar!



(Khaibar Khaibar ya Yahud, tentara Muhammad akan datang).

Khaibar khaibar ya yahud jaisyu Muhammad saufa ya’ud
Tunggu saatnya hai yahudi, tentara Allah kan kembali
Kobarkan perang suci, bebaskan seluruh negeri
Jiwa-jiwa pemberani maju meski harus mati
Ingatlah wahai diri, syurga Allah tlah menanti
Tinggalkan semua mimpi, berjihad teguhkan hati
Khaibar khaibar ya yahud jaisyu Muhammad saufa ya’ud
Derap tank senjata berat, jangan surutkan langkah
Lontar batu penuh semangat, yakin kita takkan kalah
Bom syahid mengguncang bumi, tebar takut kaum yahudi
Bebaskan palestina, bebas dari durjana
Majulah wahai jiwa, jadilah kau syuhada

8 comments:

  1. haa!!!
    finally jumpa gak nama group nasyid itu.
    DA'E!!

    ReplyDelete
  2. haa lagu lg 1 ialah: islam yg tlah berkembang!
    yay!! pencarian berjaya :D

    ReplyDelete
  3. aikk..dhuha jadi penjaga booth?
    camna boleh jadik nih..?

    ReplyDelete
  4. sy krew iluvislam.so sblm bookfair, mr. presiden dah wat announcemt sape volunteer nk keje tanpa gaji kt booth mereka.maka saya pn yg excited ni, sign up la utk keje tsebut. namun saya hanya free hari ahad je.so 2 kali ahad jela saya dok sane :D

    ReplyDelete
  5. bestnye dapat duduk kat bookfair lame2~
    jealous~
    dhuha,nak pinjam buku malam pertama di alam kubur tu ye nanti

    ReplyDelete
  6. seronok!!hehe..
    insyaAllah nanti aimi ingatkan eh =)

    ReplyDelete

komenla ape sahaja~♥~