Monday, March 8, 2010

♦ sedangkan lidah lagi tergigit..

apa lagi suami isteri...oops bkn nk cakap psl rumah tangga di sini.

assalamualaikum..

nak bercerita pendek saje. tadi saya makan fruit salad sambil menonton halaqah sambil bersembang. lepas tu tiba2 saya tergigit lidah semasa makan..adusss sakitnye..dah lama tak tergigit lidah macam ni nangih

setelah tergigit, tiba-tiba terasa buah yang dikunyah tu macam plek je rase..rupa-rupanya lidah telah berdarah..i'm sorry lidah. salahkan gigi.

kemudian saya dapat idea. mungkin Allah sedang menegur saya. mungkin saya makan tak hati-hati (ish dahla tadi tajuk halaqah ialah 'musibah perut' yg cite pasal etika makan)..

dan mungkin juga lidah saya telah membuat dosa..mungkin termengata orang masa makan..mungkin telah membuat orang terasa...entahla..yang pasti mesti ade dosa yg lidah saya telah buat hari ini.ish lidah ni..saya terus bersyukur sebab dibalas segera di dunia. bersyukur sebab Allah ingatkan saya. berdoa agar tak mengulangi dosa yang sama lagi. berdoa agar apa pun yang saya buat salah, Allah balas terus sebagai peringatan buat saya yang suka lupa2 ini.

tuntasnya, apa yang berlaku dalam hidup ini mesti ada sebab dan hikmahnya. kita sebagai manusia perlu merenungkan kembali, bermuhasabah, bertaubat dan mengambil iktibar daripadanya.

saya percaya tiada benda yang Allah jadikan sia2..no coincidence no accident :)

1 comment:

komenla ape sahaja~♥~