Monday, March 15, 2010

♦ busuk

salah satu perkara yang boleh membuat mood saya spoil ialah BAU BUSUK. bau itu walaupun terbau skejap, boleh membuatkan saya terngiang-ngiang baunye untuk seberapa lama. lepas tu trase2 baunye di tekak. yekk..kena bergegas cari minyak wangi ke, makanan2 sedap ke..to compensate the bau busuk.

hari ni saya sakit kepala kerana terbau busuk. lalu hilang mood. tadi bekerja di lab. membuat prosedur endodontic (rawatan akar). selalunye pakai mask tapi tadi saya tidak memakainya kerana..kerana ape eh? ohh sebab pada asalnya saya pakai kemudian dah habis satu prosedur, saya balik rumah kul 4 sbb tertinggal assignment saya (sguh kemakcik-makcikan kamu ni dhuha). kemudian pulang semula ke lab. disebabkan masa masih ada, jangan bazir. terus saja drill gigi tanpa pergi mengambil mask yang baru.


ini prosedur pertama yg saya buat utk hari ini. onlay cavity prep. terdrill gigi dengan sangat besar, kena redo. (lap peluh)

semasa gigi sudah digerudi sampai ke lapisan dentin, masih tiada apa2 bau yang memberi perasaan luar biasa kepada saya. kemudian datanglah saat2nya bila gerudi telah sampai ke lapisan pulp.oh sungguh busuk tidak terkata hingga buat saya terkesima sebentar. tapi nak siapkan keje ngn segera maka redah je membersihkan pulp gigi sambil terkerut2 satu muka.


ni la gigi yang busuk tu.bukan gigi plaster ye.gigi natural.oh ignore gigi depan tu. saya sudah terpatahkannya. sudah tidak berpagar model gigi ini. oh tibe2 terngiang-ngiang kebusukan gigi itu.trasa seperti telah membusukkan blog sendiri.





sekadar gambar hiasan. ingat tak saya cerita pasal ketercabutan paip di bilik mandi? oh itu blog lagi satu. gambar di atas ialah selepas direpair (paip sungguh putih..kontranye dengan kaler metal sebelum ini).gambar di bawah ialah semasa uzur.seperti ular dalam bath tub.

bagaimana pula perasaan anda bersama bau busuk?

p/s: tangkap gambar gune henfon je. sebab tu gmbar buruk..

3 comments:

  1. wahhhh gigi yg dah decayed eh? o.O

    ReplyDelete
  2. gigi mmg nmpk sgguh x myelerakn..-tyme bce ni sy ngn mkn..hehehee..

    pling x suke bau ala2 kentut telor..busuk y amat...sgt2 nightmare..

    lagi stu bau daging busuk..eeiii..daging ayam..eeii..mmg mloyakn tekak.. walau lepas drebus n ade kate bleh mkn still brbau n mmg x leh telan..trase nk muntah pula..-mknn x abis mkn lgi ni..eeeeiiii...

    ReplyDelete
  3. mmg gg reput busuk...
    gg reput busuk yg trhangus sbb drill tnpa air lg busuk...

    ReplyDelete

komenla ape sahaja~♥~