Saturday, March 20, 2010

♦ love is like the wind

♥"Love is like the wind..I can't see it but I can feel it"

pernah tak anda merasakan cinta? cinta yang aneh2..yang magis..yang magnificent..yang lovely..yang mendamaikan hati serta perasaan..yang humble..yang bermacam-macam lagi..undescribable..unexplainable..

sebelum anda merasa yang bukan2, perasaan cinta ini ditujukan buat sang Pencipta Cinta..sang Pencinta..

anehkan camne kita boleh sayang sesuatu yang kita tak pernah jumpa..tapi kita tahu perasaan itu ada. kita boleh merasa cintaNya walaupun kita tak melihatNya..kadang2 orang ambik masa bertahun-tahun untuk menyedari cintaNya yang sering terhijab di balik kepulan awan duniawi.

semalam mase muslimah nite, saya berasa sungguh bersyukur dalam banyak2 persembahan, ade satu persembahan yang benar2 menyentuh hati ini. persembahan sem 2 berbentuk pantomim. kemudian slot seterusnya juga sungguh mendamaikan..lately memang rasa agak kegersangan iman la..mungkin kerana sedang 'bercuti' dan dihimpit kesibukan duniawi.at least malam tadi dapat membasahkan hati dengan mengingati Allah dan menyuburkan kembali rasa cinta kepada Allah..

sungguh amat tak sanggup nak melalui kehidupan ni tanpa rasa cinta kepada Allah..sejak 2 menjak ni saya perasan setiap kali saya buat salah, saya terus diperingatkanNya dgn pelbagai cara. setiap kali jugak saya rasa terharu dan bersyukur sebab saya rasa Allah itu sangat dekat. Dia tak biarkan saya terus hanyut. Dia membalas segala silap saya immediately.rase macam geng.mcm best friend.macam yang kalau kita buat silap lepas tu ade member tegur "eh kau ni tak baik buat macam tu.."..haa camtu gakla saya rasa 'keakraban' Allah itu dgn diri ini yang tak jemu2 buat salah..saya jugak bersyukur sbb Allah bukak mata hati ini supaya nampak segala yang berlaku itu ade teguran daripadaNya, ada jaminan daripadaNya. ade hikmah daripadaNya. ini membuatkan saya selamat kerana saya punya Allah dalam seumur hayat ini.alhamdulillah~~

p/s: sdg belajar bab mahabbatullah tp belum khatam. insyaAllah dah khatam nanti saya kongsi k :)

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~