Monday, March 12, 2012

currently

currently...
  1. bermain dentist2 setiap hari. kehidupan sebagai seorang dentist semakin terasa. hari-hari fikir pasal pesakit dan masalah pesakit. ye, tepuk di bahu, kini anda telah mempunyai masalah tambahan dalam kehidupan. ini bukan lagi masa untuk berfikir tentang masalah diri sendiri, keluarga, kawan-kawan dan masyarakat setempat. tapi juga sudah ada golongan tambahan untuk difikirkan masalahnya. ini masih lagi dalam lingkungan bujang. bila sudah berkahwin nanti....emm..tahu2 jelah..takpe, kita sudah prektis untuk fikir masalah umat kan, which is the biggest scope to think about. bila kita ada matlamat yg besar maka perkara2 sampingan yang lain akan kelihatan kecil dan easy to manage. easy? hihi not at the moment. later on insyaAllah akan jadi easy. tahun ini kami sepatutnya dah jadi pelajar pergigian yang telah matang dan pandai berfikir sendiri. jadi kami harus less dependant on the supervisors. uruskan appointment sendiri, diagnose sendiri dan treatment plan buat sendiri. seriously not easy!
  2. i try not to think about marriage at all this year. nak mention pun saya kalau boleh nk elak. i did forget about it for a while. kalau orang tanya pun, saya melencong cerita lain. namun tiba-tiba muncul desakan demi desakan. saya harap saya tidak jatuh ke kancah alam rumahtangga hanya kerana akibat desakan luar mahupun dalam. hoho dah nak masuk umur kewanitaan nih, whether you like it or not, you just have to face it yang masyarakat akan mula bertanya soal kahwin.masa awal 20-an sukalah kan. tapi bila dah masuk era mid 20's ni, serabut pula. i know my turn will come but i dont know when. and its not even my bussiness to bother about it. all i want to do now is to improve myself as Allah's favorite slave. mahu sibukkan diri mencari cinta dan redha ilahi. fullstop. ^__^
  3. air asia dah terminate flight ke christchurh. that is sad. so sad. nasib baik ini final year. kalau tak, xdapat dah nak buat 'kerja gila' dengan aktiviti book tiket flight ibarat mengorder makanan. tapi tetap bersedih sebab sepatutnya ramai nak datang konvo saya akhir tahun ini. namun ketiadaan air asia (ie tiket murah), nampaknya mak abah jela kot yg akan datang saya. itupun saya tak pasti adakah mereka masih berminat mahu datang sini. huhu..yang penting saya memang nak sangat mak dan abah datang. tengok saya berjubah konvo, menerima empty scroll (hikhik) dan bergambar bersama serta saya boleh berkata dengan tangisan airmata kepada mak abah "i did what you want me to do, finally :')" ----- p/s: hari tu ada majlis konvo otago polytechnic. dunedin ni biasalah, bandar pelajar. so kalau konvo, akan berarak di bandar sehingga ke town hall bersama iringan muzik scottish (benda yang tiup2 sambil tekan2 tu. ape nama tah..sejenis pipe lah.bukan paip air tuh!)...dan saya sebenarnya sejak attend convo kak nuha, saya sensitif skit dengar muzik scottish dan perarakan student berjubah konvo ni. nak nangis selalu. hari tu sebak sampai terlajak kedai makan yang hendak dituju. huhu..namun sangat memberi saya inspirasi to keep going..
  4. i started to love my job although all the cases seem to get much more complicated and clinical presentation pun tidak memberangsangkan--the harder the case, the worse the scenery in the mouth can be. not only the scenery but the smell too. but seems like i'm coping now alhamdulillah :) kalau dulu pantang terbau benda busuk, nak emo selalu sampai rasa nak nangis, stress, sakit kepala and nak berhenti study gigi.
  5. i started to feel what ukhwah fillah is and what it means to you and the people around you. and my housemates, i love them much ^__^
  6. kesimpulannya, saya sedang gembira dan tenang alhamdulillah.
itu je pasal saya. anda bagaimana? semoga Allah sentiasa memelihara kalian. ameen~

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~