Wednesday, June 15, 2011

ramainya saudara

ok beg saya telah siap di packing! 99% siap! lagi 1% tu barang2 macam berus gigi,..,..dan ape ek??err berus gigi je sebenarnya. ok lah, 99.9% siap!

saya bawak balik 2 luggage yg macam masa saya datang sini mula-mula, iaitu setahun yang lalu. ye, dah genap setahun saya kat sini :D memang patut balik pun kan?

baiklah, 1 luggage check-in, satu hand luggage. luggage check-in saya tu memang besar habis. rupanya tiada ruang langsung untuk letak barang saya dalam tu. semuanya souvenir T___T

baru tersedar, ramai sungguh sedara mara. masa beli souvenir dulu, beli sikit demi sedikit. tak berapa perasan sangat tapi perasanlah sikit-sikit. walaupun tahun depan saya boleh balik lagi dan tahun ini saya balik sekejap je maka tak jumpa semua orang pun, tapi mak pesan beli je untuk semua. dulu masa kita fly mereka bagi duit banyak-banyak. sekarang balaslah jasa dengan memberi souvenir. ajal maut siapa yang tahu. mungkin ini je peluang yang ada untuk saya bagi souvenir. mungkin tak sempat juga, siapa tahu?

(balik dengan air asia memang menggerunkan. menurut cerita kawan, air asia terbang back to back dengan airbus yang sama macam tak berhenti isi minyak je. dah la 12 hours journey. gerun. marilah berdoa semoga semuanya selamat)

kembali kepada cerita saudara mara, saya ada dekat 50 sepupu sebelah kelantan dan dekat 30 belah perak..so anggarannya 80 orang sepupu. mak sedara ayah sedara campur dua2 belah, adela dalam 16 pasangan. pastu masuk atok nenek, nenek sedara lagi, kawan2 lagi. mak abah dan adik2 lagi, maka jadila banyak. maka saya redha je tengok beg tu penuh lantas mendapatkan hand luggage sendiri untuk isi barang sendiri. tak banyak pn barang sendiri memandangkan kat rumah tu banyak lagi baju sendiri. kalau tak cukup pinjam baju adik ke mak ke, kami semua sama saiz :D

seperti dalam mimpi saya beberapa minggu yang lepas, saya seolah-olah pulang sebagai santa claus :)

happy! x sabar nak deliver hadiah!

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~