Sunday, June 12, 2011

menghitung detik bahagia

over nye tajuk. tapi memang hari bahagia pun, insyaAllah, jika Allah izinkan bahagia bertandang di hati :)

sesi kira-ke-bawah(countdown) saya untuk pulang ke malaysia menjadi semakin teruja. tinggal 5 hari lagi!

insyaAllah jika tiada aral melintang, akan berlepas hari jumaat dari christchurch jam 12.15 am waktu NZ.

jumaat tersebut saya ada final exam yang tamat pada jam 4.30 petang. kemudian terus berlepas ke airport dunedin untuk naik flight ke christchurch. kemudian barulah naik AirAsia terbang ke malaysia. rumah saya dengan LCCT is like 10-15 minutes away je jika berjalan menggunakan kereta.insyaAllah dijangkakan tiba di LCCT jam 7.30 PAGI. wow! dapat memulakan kehidupan di malaysia seawal itu memang seronok especially untuk orang yang pulang selama 3 minggu je ni. seboleh mungkin nak maximize penggunaan masa kat malaysia. plus, kalau tiba waktu pagi, xdelah panas sangat kan. so xdela terkejut sangat bergerak daripada tempat yang sejuk gila ke tempat yang panas gila.

disebabkan tiba awal pagi di malaysia ditambah pula saya tak book makanan apa2 dalam flight (sebab terbang waktu tengah malam buta kan. tidur jela)..maka saya telah request orang rumah sediakan breakfast yang bersifat penuh kemelayuan. eheheheh..saya request nasi kerabu+daging bakar bersama murtabak, kuih seri ayu, seri muka dan segala kuih yang berseri-seri agar menambah seri kepulangan beta (oops sorry ter'over').tapi kalau xdapat makanan2 tersebut, tak perlu susah2.. asalkan cukup syarat 'melayu dan halal wa toyyiban', saya ok je. tidak cerewet langsung bab2 pemakanan ni.

setelah terbang ke luar negara, saya akui antara tarikan terbesar tanah air saya ialah makanan. dah setahun hidup di tempat orang ni, semakin bertambah list makanan2 malaysia yang saya idamkan. sempena upacara kira-ke-bawah untuk pulang ke tanahair ni, saya telah diganggu mimpi-mimpi yang berkisar kepada makanan. semalam saya bermimpikan roti gardenia yang lembut. wajah saya yang sedang makan roti gardenia yang sangat lembut tu memang tak boleh dilupakanlah siap letak dipipi lagi sebab terlalu lembut sambil (euww).. roti kat sini? oh sorilah..walaupun dikatakan omputih memang pakar buat roti, tapi saya tetap rasa roti gardenia the best! tapi bab2 roti sihat, multigrain,wholemeal sume tu, sini lagi sedaplah. i'm talking about roti putih. saya teringin mahu mengkayakan roti putih dengan sapuan kaya. oh yummy. dah selalu sangat spread roti dengan tuna kat sini sampai bosan dibuatnya (tapi ingat, MESTI tetap bersyukur!)


*jiwa kacau (JK)*

kemudian hari ni saya bermimpikan ikan kembung goreng. bau minyak menggoreng ikan kembung masih lekat di hidung saya sejak bangun dari tidur. indahnya. masih ingat lagi sewaktu berada di tanah air, saya bosan dah dengan ikan kembung. masaklah apa-apa pun, saya dah tak lalu nak makan. sampai sini je, ada satu masa tu mengidam sungguh-sungguh ikan kembung goreng kunyit. cari punya cari memang tak jumpa. bukan setakat tak jumpa, memang tak ada pun! setakat mackerel dalam tin tu jela. dekat sini, lagi2 ikan kod merah, kod biru, tarakihi dan ikan sebelah (dia macam ikan bawal tapi leper macam dah kena potong sebelah)..ohh ikan kembung goreng kunyit cicah sambal belacan dan dimakan bersama nasi panas dan telur goreng mata kerbau *air liur mula merembes laju*



macam mana nak buat emoticon airliur meleleh?

kesimpulannya mimpi2 saya ni hadir dalam bentuk makanan yang selalu saya pandang sebelah mata je. makanan2 yang saya dah tak sedar nikmatnya dan tak appreciate kehadirannya. kini saya sudah insaf T___T

akhir kata i am really looking forward to return home! namun ada kerisauan di hati lantaran seminggu yang akan datang ini dijangkakan lebuhraya udara terutamanya di bahagian south island akan disesakkan dengan debu-debuan volcano chile yang meletus baru-baru ini. maka mungkin ada gangguan dalam trafik udara. doakan segalanya berjalan lancar, tiada delay, tiada cancellation, tiada kemalangan jiwa mahupun raga. ameen~ kena solat hajat ni. i am desperately want to arrive at home on time. tak nak terlambat kalau boleh sebab sekejap sangat balik ni sebenarnya. sudah terlalu sakit rumah.

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~