Monday, April 2, 2012

update kisah jari


went to the hospital just now untuk check wound and stitches kat fracture clinic. still xboleh remove sutures and tak boleh gerakkan jari lagi so kena splint kawasan kecederaan.

pasang plaster baru tapi kali ni bukan plaster of paris tapi fibreglass plaster. high-tech punya plaster lah. kagum sekejap. boleh gunting2 plaster tu, pastu tuang air kat atas dia then terus balut kat tangan, covered dengan bandage. terus rasa plaster tuh panas, sedang mengeras. sangat kagum dengan sains material nih. lagi2 bila duduk dalam bidang dental/medic ni byk gak deal dgn material yg canggih2.

masa nurse tuh balut tangan, dia kena betul-betul tekan plaster tu supaya betul-betul ikut shape tangan saya. sakitnya, Allah je tau. hari ni memang hari paling tersakit kot utk saya. nak tidur susah. pusing tangan sikit je terasa pedihnya.

kesimpulan, saya rindu cast lama saya tuh, sungguh comfy. cast yg ini stiff sikit tp mungkin sbb sy dh terbiasa dgn yg lama :(

p/s: saya sedang bayangkan berapa banyak dosa saya yang dah gugur dan sedang gugur setiap kali saya rasa sakit utk distract saya drpd kesakitan ini :)

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~