Monday, April 16, 2012

leader? :(

is currently pening dengan health carnival yang akan datang ini. saya tak suka jadi ketua bila saya tahu ada orang yang lebih layak jadi ketua. saya tak suka jadi ketua dan saya tak tahu how to lead. sejak azali, saya memang tak suka lead. ada benda yang saya boleh naturally lead tanpa disuruh-suruh. tapi most of the time saya memang berat nak lead. bukan apa, saya tak suka berurusan dengan orang dan menghadapi risiko untuk berdepan dengan reaksi orang terhadap leadership saya. saya tak suka mengarah orang buat kerja maka bila diberi tanggungjawab sebagai ketua, saya akan end up buat kerja tu 80-90% sorang-sorang. sedaya upaya nak minimakan beban orang lain. bila macam tu, saya pulak yang rasa terbeban tapi jarang jugalah nak rasa terbeban especially bila kerjanya tak susah dan saya punya minat terhadapnya.

pendek kata, saya tak suka jadi ketua. nasib baik saya perempuan. nak lead anak-anak, saya takde masalah.

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~