Saturday, January 30, 2010

♦ sedih campur kecewa.

biarlah Allah je yang tau kenapa aku sedih campur kecewa.yang penting aku dapat mesej terbesar: jangan mengata orang.silap haribulan diri sendiri jadi mcm orang yang dikata.

kebanyakan orang mmg suka mengutuk orang.aku juga tak terkecuali bila dah masuk circle ni. aku cenderung mendengar daripada bercakap tp dengar pn kira salah gak la kn..namun aku kecewa kerana kebanyakan mereka kini jadi seperti orang yang mereka kutuk2 dulu.enough.sebelum aku ikut jejak langkah mereka, i better stop.aku tak nak dengar atau involve dengan apa2 perkara bersangkut-paut atau berkaitan dengan keburukan orang lain dah.sila take note.dont discuss such things with me anymore.siyesly aku susah nak buat xtau kalo org ckp ngn aku.so i hope with this notice, people will know that i wont listen anymore.sumtimes u think i'm listening but i'm not.thats y i cant recall what u were saying.let me focus on my bad side and try to fix 'em..

kenapa manusia lebih suka mengata daripada straightaway menasihatkan dan mendoakan.

look how things revolved around you.dont you feel shame mengutuk orang lain kemudian menjadi seperti orang telah kamu kutuk dulu?i must say that i feel like fire burning inside my heart now.aku bersabar dan cuba memberi kesedaran serta sepatah-dua kata namun taufiq walhidayah ternyata bukan dalam bidang kuasa aku.aku marah.aku kecewa.tapi apa sangatla marah dan kecewa aku kalau nak bandingkan marah dan kecewa yang Maha kuasa.

let my anger fade away,and may Allah give me strength to show them the right path.may Allah protect me from becoming worse and worse.thank You Allah atas ingatan ini.

ingatlah sesungguhnya Allah itu penguasa hati.Dia maha berkuasa dalam membolak-balikkan hati manusia.berjaga-jagalah dalam percakapan dan perbuatanmu.

why people talk more than putting their words into action???
"sesungguhnya Allah amat membenci orang yang banyak bercakap tapi kurang amalnya."
"mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan.sesungguhnya Allah membenci yang demikian." (As-Saf:2-3)

peringatan untuk diri sendiri.wassalam.

p/s: sori berbunyi emo.

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~