Tuesday, July 21, 2009

♦ sebuah pertunangan

ramai plak yg bertunang ek sekarang..member aku,kakak member,abang member..keje aku asyik tgk album pertunangan org je lately ni..maka marilah aku post pasal pertunangan..

trend org zaman sekarang,bertunang dah cm kawen..baik dr segi majlis mahupun pergaulan.pergaulan aku xtau nk komen la sbb aku xpnah btunang.yg aku dgr org cite dan aku sndri tgk,org bertunang dah cm suami isteri.

yg aku nk komen ialah bab majlis..aku terfikir2 la..perlu ke wat majlis pertunangan grand2? siap ade hantaran yg mahal2 n ade pelamin lagi..majlis lak jemput org ramai2..belanja mesti mahal..xmembazir ke? heran la..

kalo aku, malu r nk bertunang grand2..skali putus,wat malu je..n lagi satu,membazir..i know, aku suke pk kebarangkalian yg negatif..but for me bagusla sbb at least nanti aku beringat2..baik la duit tu aku simpan utk kawen..kawen yg penting.bukan tunang.n duit tu bkn simpan utk majlis wedding je tp utk life after wedding juge.boleh ke utk org pemboros spt aku ni??huhu..lets see..

btw,aku suke bertunang simple je cam my cousins..jumpe family,bincang2 psl wedding and then bg hadiah simple je cm buah2 ke, kek ke..kalo wat majlis pn simple je.ajak closest family n besties je.baju? alah aku rela pakai baju raye je..baju raye aku kn cun2..haha..basic pertunangan kan utk berkenal2 antara bakal suami isteri dan family kedua belah pihak...then bincang psl sume bnda bout wedding. terlaksa sume tu,dhla..

dan lg 1,cincin tunang xle ke pakai utk nikah sekali ke..? cam membazir je beli 2 cincin..lagi2 utk org yg seperti aku yg hanya pakai 1 cincin je(aku kn dentist,watpe pakai byk2 cincin.nanti masuk glove jugak) ..nanti cincin tunang nk campak ke mane?

btw,watpe aku susah2 pk.aku kn xnk bertunang..wakawaka..but just in case..manela tau kan..

p/s: cincin tunang bli yg mahal2 pastu leh gune utk nikah skali.

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~