Friday, July 17, 2009

♦ era berbeza dalam hidupku part V

revenge of the fallen era

period: 16-17 tahun

tau x,disebabkan aku dpt 1B in arabic mase PMR, aku menyimpan dendam yg amat tinggi. aku nak tebus the so called 'kegagalan' aku tu. lagi2 ble sume bestfriends tinggalkan aku,masuk SBP/MRSM...aku lak xkemana-mana...spe nak accept application aku pn..haha..btw, mmg aku xmo masuk boarding school walaupun mak sampai nak hantar surat rayuan kat MARA.

aku seorang yg xboleh hidup dikongkong..aku kn jenis rebellious..bygkn jela kalo aku xpuas hati ngn sistem kat boarding school.mesti aku jadi budak liar..wallahualam..Allah dah sediakan yg terbaik buat kita n i believe belajar kat daily school lebih better for me.

mak xpuas hati aku xmo g MRSM walaupun boleh appeal n gune org dalam.again we fought.mak langsung xcaye kat skola CP..dia sort of pandang rendah la kat skola kesayangan aku tu..maka bertambah2 la revenge aku. aku nak buktikan budak x straight A PMR ni boleh gak bjaya. aku nak buktikan blaja kt daily school pn leh belajar tinggi2 sampai oversea. aku nak buktikan result aku lebih bagus drpd kwn2 yg g boarding school. aku nak buktikan SMKCP ku yang tersayang BOLEH!! aku nk buktikan cikgu2 SMKCP amat handal.bayangkan sebab 1B je, semangat aku berapi-api..Allah memang maha bijaksana.

inila kedatangan era revenge of the fallen..fuh gempaknye nama...transformers pulak..mmg pn aku transformer mase tu..aku blaja lebih serius drpd biase namun tetap lepak gak. cerita korea xpernah miss..jalan2 di BTHO waktu petang pn sentiasa on je walaupun berjerebu tebal.

aku xpernah study waktu siang. kat skola aku fokus betol2. sejarah je aku xberapa nak fokus smpai tertido. pernah fail jugak. tp sekali fail,xsemestinya selamanya fail. lepas balik skolah aku tido.biasenye aku lunch dkt skolah. waktu asar aku bangun. lepas solat,aku merayau. kalau ade citer taiwan bes kt tv,aku lepak dpn tv. balik umah waktu maghrib. solat maghrib dan tgk drama korea/taiwan.lepas tu melukis/main game/dgr lagu/buat keje2 menghias kelas etc.etc..pukul 11/12 tgah mlm baru stat bukak buku,buat homework,study etc...pukul 3 solat isyak n trus tido..begitula rutinnye mostly..weekend lain sketla..tido lebih.haha..so ape yg aku berusaha gigihnye? SPM sng je.jawab je soalan2 past years,skolah lain,boarding school punye soalan..kumpul2 dan jawab dan check jwpn..tu la teknik aku...sampai bersepah bilik dgn kertas2..dan sampai skrg aku simpan lg kertas2 tu..sayang...aku mmg suke simpan sampah sarap.

mase ni seingat aku, aku xde mase nak pk2 soal lelaki hatta abg angkat aku sekalipun.bosan la asal aku sembang ngn dia je,dia bgtau psl awek dia..bosan plus jeles sebenarnye.haha..maka hampir 80% mase aku untuk study.selebihnye utk drama korea.haha..usaha ini berjaya biler 1st semester xm mase form 4 i scored 8A's out of 10..add math dpt B dan fizik fail..haha..aku mmg amat lemah in this subject. i hate it too..sebab tu angan2 nak jd enginner mmg xde dlm kamus hidup.for me physics is too dry.tp sekali lagi kegagalan menjadikan semangat aku bertambah berkobar2..btw,my 1st result kat science stream ni tlah buat mak lega dan pcaya ngn aku mahupun SMKCP.

i hate tuition but for the sake utk menyelamatkan fizik,aku g la jugak..2 months je..pastu biler markah ujian bulanan meningkat, aku stop tuition.da perasan bagusla tu. bukan ape, mase tu aku yakin aku da phm betol basic concepts..fizik ni asal basic kukuh,yg lain jalan je.atas alasan tu plus malas dan xtahan nak tuition petang (p/s: aku mmg sjak azali xle study ptg), maka aku stop la.watpe bazir duit parents lagi. lagipun aku da semakin rapat ngn cikgu fizik yg pada mulanya aku xsuke tu. cikgu fizik aku betol2 concern ngn aku n dia pun wat kelas tambahan free utk sume student yg berminat nk join.sejak tu aku g kelas tambahan dia jela. antara yg free dan berbayar yg mane satu pilihan anda? aku pilih free..cikgu sendiri pulak tu. tp still wat waktu ptg..bersengkang mata la aku.apesal xde tuisyen kul 12 tgah mlm?

semenjak itu aku berjaya maintain 8A sampai mid term form 5..ble trial, i scored 9A. fizik A tuh! meloncat aku dpn cikgu zaleha.B ape eh? add math kot. mase SPM, confident level agak mantap. aku ingt leh dpt 10 A. tp again 1B!!! kali ni EST plak B.subjek yg xpnah aku dpt B seumur hidup! hukuman apekah itu..xpela aku anggap tu sbg kafarah dosa la..mungkin sbb aku over confident terhadap subjek itu.yela,nak study ape? aku siyes xstudy utk subjek tu sbb aku bajet cm BI jela..cuma xde literature so lebih sng nk skor.malangnye dpt B gk...nangis gkla tp aku amat bersyukur sbb core subjects utk aku apply sume uni dan scholarships sume dpt A..so xde mslh di situ.at least dah nampak mase dpn yg cerah pun dah kira bagus dan melegakan.gembira jugak sbb dpt lwn bbrp kawan yg blaja boarding school.revenge paid.

btw enuf psl study. mase form 4 aku kn fokus study(oh i miss it!skrg da hilang courage itu)...my big bro pn bz ngn SPM..jarang gk la contact.n towards the end of form 4 aku ingt nak pindah nilai..maka aku telah confess ngn big bro aku yg aku suke dia.namun dia ade gf kot manela dia mau accept aku.and aku xmengharap pn sbb aku mmg xmo couple. aku cuma nak dia tau b4 aku pindah.tu je.tup2 xjd pindah plak..wat malu je.tp xmalu gak sbb my big bro da abis skolah dh n aku da jd senior kt skolah.

jd senior?mestila nak gila kuasa.penting utk apply uni nanti..malangnye hari koko aku xdtg sbb diserang eczema yg teruk. so xde jawatan for me.luckily the previous year, senior calonkan name aku utk beberapa jwtn. maka aku dpt jwtn ketua setiausaha dlm badan pengawas dan ketua editor dlm editorial sekolah. rase cm cerah gk la mse depan.

masuk form 5 gk,ade sorang makhluk ni yg suke mengganggu aku.he was my friend since darjah 3. tp dia g boarding school mase form 1.mase form 5 dia balik skola CP. i was org tgah btween dia ngn my fren namun my fren xlayan dia dan dia asyik kaco aku. ntah cmne tah jadi rapat plak..disebabkan aku selesa dia sbg kawan, maka aku xkesah pn mase tu utk jalan balik skolah ngn dia..mase tu aku xpk langsung itu same seperti dating..hanya kerana dia kwn baik aku..n his mom who was my teacher pn xhalang kami.maybe dia pn ingt kami berkawan which was memang pun.org lua yg declare kitorg couple.we were not, until after SPM.tu pn aku xsdar yg kitorg dah bertukar title..it happened so fast and so silently.aku xtau la taktik ape yg dia pakai. and b4 spm habis,i made a promise kat kwn2 yg after spm aku nak bercinta puas2..xsangka plak menjadi kenyataan.huhu..

kesimpulannya i like those years!!! era yg plg best! xde benda poyo.xde benda yg terlampau membuang mase.cerita korea xtermasuk eh...oh sgt gila citer fullhouse mase tuh!!!! sampaikan page kelas aku utk school mag pn aku design ala2 fullhouse.plus ade kisah cinta mula berputik juge..revenge xde bf dan ego membenci lelaki akhirnye wat aku cair di akhir tahun persekolahan.oh cam ape je ayat.btw i learnt a lot from these two years. glad it happened.

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~