Thursday, July 16, 2009

♦ era berbeza dalam hidupku part IV

'having too much fun' era

era ni berlaku pada umur 13-15 tahun.
i know nothing except having fun.
fun aku bukanla fun yg biase2 but extremely fun.
masuk je skolah menengah, perasaan 'dah besar' (walaupun saiz badan dah xmembesar) menjajah diri. namun, being in form 1 xdelah seseronok mase drjh 6 sbb ble masuk form 1, jadi junior balik..wuu...xdpt meraih glemer dan kuasa.

mase form 2 plak aku masuk sesi pagi.ade 4 kelas je utk form 2 yg masuk sesi pagi. the rest kelas petang.so mase form 2,again i became junior! huh..xseronok tol..

mase form 3, mmg sesi pagi n di waktu itu xde form 2 yg sesi pagi..maka AGAIN, aku jadi junior! waaa nk ngs rase! 3 yrs berturut2 aku jd student plg junior dlm sesi masing2.

btw, marilah mula bercerita.td tu mukadimah je..mukadimah sampai 3 paragraphs.

form 1,i broke up. the reason was dat guy da ade org lain dan merasakan aku seorang yg x fun dan x cool memandangkan ble dia ajak aku kua,aku xmo. biler dia ajak balik sekolah same2, i refused. i was so not interested in dating. so sepanjang di sekolah menengah i was single n anti lelaki dan juge anti-couple.tp mase tu aku anti-couple sbb aku anti lelaki.bkn sbb agama mahupun budaya kerana di masa itu aku masih di alam jahiliyah.

disebabkan aku single,dats why i was having so much fun.org lain dok attached je ngn bf dan xdpt bergerak bebas. tp aku bebas sebebas-bebasnye. my rltnship ngn parents also were getting worse. our gap bcame wider. i enjoyed being with my friends rather than my family. mase tu mmg serabut la kalo ape yg aku buat sume xkena. jiwa memberontak semakin menjadi-jadi. being the first child jugak menyakitkan hati aku. aku rase cm my parents condemn aku. rase cam parents aku x cukup fair. adik2 pulak yg dilebihkan while me rase cm tersisih la..pathetic sguh. (kalau mase tu aku ade blog,mesti most of my entries akn mengomel psl ketidakpuashatian aku tu je.)

sebab tu most of the time, aku asyik ngn kwn2 je. and aku selalu stayback kat skola memandangkn dpt bersama kawan2 dlm jangka mase yg pjg..xpayah menyakitkan hati sendiri dgn pulang ke rumah. aku jugak kerap keluar petang,after school.sebab nak mengelak dari tambah dosa la. dan malam pulak aku suke mengurungkan diri dlm bilik after dinner.

tp mase tu tersangat fun sebab tau2 jela kalo da spend mase ngn kawan2, mestila byk benda kami buat bersama2 n of course la seronok. we all gila2 dan bnda yg dibuat pun gila2. contohnya, main prank call org.haha..kemudian, tgk vcd movie2 yg best.aku rase bkn tgk movie sgt pun.komen je yg lebih.lepas tu gelak sesama sendiri. kalo tgk movie sedih,menangis bersama-sama.sungguh fun!

i still remember kena siapkan projek KH kat umah wani. i took ERT(ekonomi rumah tangga) dan projek kami ialah menjahit apron. mesin jahit umah aku rosak. myra pun same(rosak ke xde mesin jahit?? xingat)..then kami pun wat kat umah wani..malangnye,xsempat gk nak siapkan. so kitorang overnight la kat umah wani..seronok ok sebab tu first time aku sleepover umah kawan. sampai tengah malam bersembang sambil menjahit..mesinnye satu so take turn la..jahit dgn bersungguh2 sampai patah jarum mesin jahit tu. towards subuh,mata dah semakin mengantuk. i remember myra yg lelap dulu..aku dan wani masih kua utk meneruskan perjuangan. then wani plak lelap. pastu ble aku rase nak lelap,aku kejut mereka supaya mereka boleh menyiapakn keje mereka..memang best la waktu itu.

di zaman itu gak,aku ade crush ngn a senior guy in my karate team. but i trust no guys n i was not interested with coupling n dating. maka what i did was amik dia jadi abg angkat. since then we became very close by phone calls je. and aku mmg agak daring la zmn skolah dlu. ble aku suke, direct je aku wat decision. xdela tersimpan2..dan aku tak teragak-agak nk wat first move. sebab tu dgn muka xmalunye, g mintak numbr phone dia n call dia utk jadi adik angkat. lagi tak senonoh bila aku ajak wani join aku jadi adik angkt gak.so xdela aku rase malu sgt. btw, mintak number phone umah k. mane ade handphone dlu. dan satu cabaran bila nak call umah. kalo org lain angkat,tbe2 aku tukar suara jadi lelaki.hahaha...tp kan camne aku leh dapat number phone dia eh? yg aku ingt aku suruh org mintakkan.tp org tu sape eh? myra or irsyad?? entahla.. tp mmg klaka la sbb zack xkenal aku. so aku kna describe diri sendiri. ble attend karate class, baru dia cam aku. tp tu pun, aku wat2 xkenal dia.huhu...kat sekolah we were like strangers. cam xkenal each other. aku xtaula kenapa aku ade habit 'buat2 xkenal kepada org yg aku suke'..maybe sbb nervous?or maybe sbb aku ABC? or maybe aku xnk org tau? maybe aku xnk org ingt kami ade ape2? maybe aku xnk gf dia tau? jawapannya sume sekali kot.

mase zaman ni gak, aku rase aku asyik buang mase. dah name pun having too much fun..bukankah itu mmg membuang masa..i spent a lot of time on entertainment.music and television. mase tu,sgt gilakan cerita2 korea. lepas tu aku akn collect info psl artis yg aku suke..gunting2 gambar from newspaper,tampal dlm scrap book. bg emel kat artis korea kesayangan. tp xberbalas sebab maybe dia xpaham english(usaha nak menyedapkan hati sendiri)..aku gak ade masalah membenci artis melayu. mengagungkan artis barat dan korea. kiranya aku ni xcukup patriotik la. i hate BM too..aku patut cakap ni zaman poyo aku.

zaman ni gak aku die hard fan eminem. sume gambar2 dia aku kumpul. bertambah suke biler abg angkat aku tu pn muke dan style ala2 eminem. dulu,aku hafal lagu2 eminem.zaman tu mmg zaman kegemilangan hiphop. mase tu aku gak sgt suke linkin park dan too phat(the only artis malaysia yg ade dlm list).

mase tu aku anti-gossip. maka aku amat membenci Melodi kat tv3 tu. kalo kwn2 bergossip pn,aku actly xberminat nak dgr..besenye aku buat2 dengar pdhal otak tgah pk lain.mostly gosip psl org tu scandal ngn org ni, org tu suke org ni,org tu couple ngn org ni. so aku amat malas nak dengar. even sampai skrg pn aku malas nak dengar. tu sbb kdg2 ble org tanye blk citer tu kt aku,aku lost. aku mmg tau gossip tu kalo org citer kat aku dan aku plak tersimpan dlm otak. aku anggap tu cm dah takdir la ble dah terdengar atau ternampak. tp aku xdela mengorek citer org.

mase tu aku giler world cup jugak. sgt menggilai miroslav klose,pemain germany. dia sgt skillfull dan kebetulan hensem dan ade rupe eminem.haha..mase tu aku xmiss la germany punye game.as well as england. sbb mase tu world cup kat japan.so game waktu ptg.after school aku tgk r. aku gak collect gambar2 klose dan tampal kat fail plastik.mase tu mmg trend budak skola bwk fail plastik yg ditampal gambar kesukaan masing2..aku punye fail penuh gambar eminem dan klose. pastu ade gambar meteor garden tersesat.haha..aku gak suke gelakkan fail wani yg tertampal wajah zidane..apesal tah aku gelak..mungkin sebab player kesukaan wani sgt tua.haha..

zaman ni zaman aku suke pakai baju laki gk..apesal tah..aku bukan tomboy aku jugak bukan girlish. i'm in between even sampai sekarang. namun sekarang aku xdela pakai baju laki..dlu baju aku sume brand2 sukan seperti diadora dan antioni. besar pulak tu.saiz S lelaki. seluar pun seluar laki.mase tu kan trend budak laki pakai seluar baggy dan jerut kt bawah. aku pun same la join trend tu.sguh xpaham pulak ble aku pk2 balik. ble masuk form 3 barula aku pkai baju pompuan. tu pun still brand sukan. btw,masalah gk mase tu sbb tshirt aku pendek,agk tight dan berlengan 3 quarter. selalu kena sound ngn mak. aku suke pakai tshirt camtu ngn sluar baggy. dont ask me why.then akibat tgk cerita taiwan (my MVP valentine) fesyen pelik aku main menjadi-jadi ble aku suke pakai wrist band.dikenakan plak ngn 3 quarter sleeve,mmg rase cam cool.mmg ade masalah fesyen gak aku ni.

masuk form 3 i became a lil bit girlish ble aku gilakan cerita ada apa dengan cinta. clique aku ade 5 org so masing2 amik watak masing2..watched that movie together n ikut menari mcm dlm movie tu. friendship were so close. ble gaduh, sampai report kat cousellor.ye r, aku n myra was in PRS(pembimbing rakan sebaya) mase tu. dah kenal rapat ngn counsellor. sng nak report. pastu ble nak berbaik semula, buat drama tepi jalan. we went to wani's house,mintak maaf.tp wani xnk kua,abg dia jadi org tgah.kitorang ni jerit2 la panggil wani. ble wani kua,sguh2 mintak maaf sampai nangis2.tu yg jadi drama airmata tepi jalan tu.

study? aku xingat cmne aku study. aku main2 je most of the time tp aku concern gak result aku.aku amat lemah geografi mase tu. sampai pernah fail.n hate the teacher too.but then ble masuk form 3, got the same teacher n i realised aku mesti menanamkan perasaan cintakan subjek dan gurunya demi nak skor. maka dapatla aku 8A dlm trial dan PMR..1B, bahasa arab.mungkin akibat kenakalan aku selama ni,maka di balas dlm subjek bahasa arab yg mane aku xpernah dapat B pun sepanjang aku blaja bhs arab dari form 1.i was pelajar harapan ustzh utk skor arab A..huhu..namun tula,kat mane silapnye,dapat B plak pdhal sume spotted questions keluar. tula yg dinamakan kafarah dosa.walaupun dapat 1 je B, tp cukup wat aku sengsara.berhari-hari menangis.pantang ditanya result aku. dan plg malu ngn ustazah2. ble ustzh tanye result aku,bergenang airmataku..sorry krn tlah menghampakan hrpn ustazah.

gila. mmg ni zaman gila la.bila ingt balik,rase nyampah.rase xmo ngaku diri sendiri pernah jd mcm tu.hakikatnya inilah perjalanan hidupku..kalau aku xmelalui sume tu,mustahil aku akan jadi aku yg sekarang. mustahil aku akn kembali waras.haha..by the way,part2 poyo tu mmg nyampah la..tp part2 friendship, i treasure it very much. sgt sweet memory2 itu sume..i cant write all of it..sebab terlalu byk.n let it be in its own privacy.hanya kami yg tau dan hanya kami yg faham.kdg2 rase cam xingat tp when sumting triggered the memory, rupanya memory itu ade tersimpan dalam adela di mane2 bahagian dlm otak dan hati.

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~