Tuesday, July 7, 2009

♦ langit katakanlah

langit..
katakan pada angin
aku sayang padanya
walaupun tak mampu melihatnya
tapi aku dapat merasa
lembutnya persahabatan
damainya percintaan
nyamannya kekeluargaan
dinginnya permusuhan

langit..
katakan pada hujan
aku sayang padanya
walaupun tak mampu menakungnya
tapi aku dapat menyentuh
basahnya airmata kesusahan
lebatnya mehnah kehidupan
aku juga dapat merasa
gerimis kesedihan
titisan kasih sayang
curahan kebahagiaan

langit..
katakan pada guruh
aku sayang padanya
walaupun tak mampu menggenggamnya
tapi aku dapat mendengar
kerasnya amaran kemungkaran
dentuman suara peringatan

langit..
katakan pada awan
aku sayang padanya
walaupun tak mampu aku menyentuhnya
tapi aku dapat merasa
mendungnya hati
cerianya perasaan
berkepulnya impian
teduhnya rahmat ilahi

langit..
katakan pada bulan,matahari dan bintang
aku sayang pada mereka
walaupun tak mampu aku menjejaknya
tapi aku dapat melihat
cerahnya harapan
bersinarnya potensi diri
teriknya angan-angan

langit..
sekiranya aku mendongak ke arahmu
aku mendongak dengan penuh harapan
aku mendongak dengan penuh syukur
aku mendongak dengan penuh tawadhuk
sampaikanlah jutaan terima kasihku kepada Penciptamu

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~