Thursday, December 22, 2011

~__~

emosi sedang tidak stabil. in denial state. adakah gue harus pulang ke tanah berawan putih yang panjang itu? gue tidak packing apa pun. dan gue sama sekali belum check-in. gue tak mahu pulang. gue mahu postpone.

emosi sedang tidak stabil. in denial state. abaikan.

sabar dhuha. lagi 6 bulan insyaAllah kau pulang ke malaysia lagi ok? gila. setiap 6 bulan balik ke tanah air. nampak sangat kemanjaan di situ.

oops pelis! bukan manja. itu cumalah kerana perasaan rindu dan sayangkan tanah air. apatah lagi keluarga sendiri.

alhamdulillah cuti yang agak produktif juga kali ni. macam2 buat. banyak juga masa terbuang di atas sofa sambil melayan rancangan2 televisyen tapi masih dalam dos yang selamat, insyaAllah.

pulang ke nz nanti akan bermulalah era bekerja ala ibu tunggal pendatang asing. haha. teringat kenangan bekerja di kebun buah-buahan tahun lepas. terpaksa ambil giliran mandi dan mandi hanya sekali sehari kerana takut kehabisan sumber air serta nak elak perebutan bilik air. saya ambil turn mandi malam. bangun solat subuh pukul 3 pagi kemudian sambung tidur. pada jam 7.45 pagi bangun tidur, gosok gigi dan cuci muka. 7.50 pg sarapan. 7.55 terus bergerak pegi tempat kerja dengan pakaian tidur (cuma salin seluar tak pun sarung sweater kat luar je). sungguh comot dan selekeh.

kerja daripada pukul 8.00 pagi sampai pukul 5.00 ptg. kalau overtime, sampai pukul 7.00 petang waktu kerjanya. balik kerja dengan rasa riang sambil kepenatan. petik2 buah-buahan dalam perjalanan pulang. sambil jalan pulang, sambil makan buah fresh. balik rumah terus solat zuhur. kemudian mandi dan makan malam. lepas tu berehat-rehat. mengurut-urut badan. serta mengomel-ngomel tangan menjadi buruk, hitam dan kecut akibat sering bergaul dengan buah ceri yang belum bersih.

kalau rasa masih bertenaga, akan main kat luar. main frisbee. atau main panjat-panjat bukit belakang rumah. atau main masak-masak menggunakan buah-buahan atau cendawan2 atau tanam-tanaman di sekitar kebun. atau bentang kain dan baring2 atas tanah atau berkelah atas bukit. atau berjalan dekat town, makan aiskrim sambil menghabiskan duit syiling di cyber cafe.

bila tiba waktu malam, tengok movie atau baca buku. sembang-sembang atau tonton tv. kalau siapa yang sampai giliran memasak, kenalah memasak malam tu untuk breakfast, lunch dan dinner sekaligus. biasanya kami pengsan awal sebab kepenatan. tapi kena jaga-jaga sebab waktu isyak dan subuh sangat dekat. takut nanti terlajak isyak dan subuh sekali.

kenangan manis. seronok. tak sabar nak melaluinya lagi. but for now, rasa macam tak bersedia lagi nak melaluinya. nak duduk malaysia lama-lama lagi. tapi saya kena cari duit. kena cari duit. no matter what.

___________________________________

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~