Friday, November 30, 2012

cakna isu semasa


Jom cakna atau ambil peduli isu semasa sewaktu sedang menikmati percutian indah! Kalau anda mahu tahu, situasi di Malaysia sekarang ini worrying. Saya yang duduk obersea ini berdebar-debar je nak balik malaysia. Orang-orang tua cakap, tak sedap hati. Haa macam tu la hati saya sekarang ini. Saya membayangkan negara saya bakal jadi macam Palestin tak lama lagi. Tak mustahil satu hari nanti kita tak ada tanah nak dibuat tempat tinggal, diusir dari tanah air sendiri. Lihat sajalah apa yang sedang dan telah terjadi di Singapura, Ipoh dan Penang.

So saya ingin berkongsi video-video menarik yang pernah saya tonton beberapa bulan lalu dan juga yang baru saya tonton beberapa hari lepas dan juga yang baaaru je habis tonton beberapa jam lalu. Banyak lagi yang akan ditonton, insya Allah.

Video-video ni panjang, berat, agak kering tapi sangat interesting. Baru saya tahu betapa complicatednya negara saya ini.Ada banyak juga perbezaan pendapat dan percanggahan idea. Nilaikan sendiri dengan pemikiran yang terbuka dan jernih tanpa bias dan anasir-anasir taksub :)





No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~