Tuesday, April 20, 2010

♦ persediaan

selesai membaca beberapa chapter daripada buku 'ayat2 Allah di Gaza' (lebih kurangla tajuk ni.tak ingat sangat. published by Alam Raya, dapat masa program utk palestin di pesta buku hari tu)

setiap kali lepas baca buku2 sebegini, akan terbit rasa geram, rasa semangat yang membakar...rasa benci terhadap musuh Islam pulak semakin bertambah-tambah.

mereka bukan manusia, obviously.

lepas tu rasa tertekan sorang2 sebab rasa macam tak buat apa2 je untuk membantu saudara2 di palestin.errgghhh sungguh geram!

walaupun telah mula membuat tekad ini tahun lepas, tahun ini mahu refine dan menguatkan lagi tekad saya ini!

saya mahu mendidik diri sendiri supaya lebih berdisiplin dalam menyumbangkan masa untuk agama Allah. saya akan berusaha sekuat hati untuk kurangkan masa berhibur dan akan membuangkan sisa2 kemalasan! akan cuba mengurangkan waktu tidur! semua ni susah tapi akan cuba gak..InsyaAllah...

saya akan cuba sedaya upaya untuk bergerak ke arah menjadi individu muslim agar saya dapat mendidik anak2 saya untuk belajar berjuang sejak kecil. saya tak mungkin mampu mendidik anak2 menjadi mujahid sejati kalau saya sendiri lembik tak bermaya! mulakan masa depan ummah yang cerah gemilang dgn dirimu sendiri!

saya ingin menjadi seperti ummu ibrahim yang meminang bidadari syurga untuk anaknya dengan menghantar anaknya ke medan jihad bermaharkan kelengkapan2 perang. saya tak mahu anak2 saya jadi leka seperti saya.

saya sedar di masa depan, kehidupan takkan sama seperti sekarang. di masa depan, tiada masa untuk bersenang-lenang. di masa depan, saya tak nampak comfort zone. saya hanya nampak perjuangan untuk menegakkan agama Allah.

sedarlah anak muda, musuh Allah sudah hampir.hari ini rakyat palestin, rakyat afghan, rakyat pakistan, rakyat iraq....esok lusa mungkin kita, rakyat Malaysia.

bangkitlah!

siaplah zionis. pasukan Muhammad sedang mara!

1 comment:

  1. ckp psl kisah2 di gaza..hri sabtu lepas bru je join pegi lncarkn dana tuk gaza...sgt menaek kn smgt tyme tuu..trkedu jgk tyme tgk video y dityngkn tu..
    pstu dgr cite dri org y pegi ikut sniri vviva palestina tu...mmg sgt kesian..nk masuk gaza tu ikut mesir pon kerajaan mesir x bagi masok..kne halang...
    siap kene rusuhan dgn polis2 mesir..ape la mesir ni..x paham..!!pon negara islam jgk...mcm x mau bntu...

    insyaAllah akn ade stu lgi konvoi tuk gaza..tpi kli y ni ikut jln laut..x silap mule dr turki nnti..tros msok prairan palestin..direct tros jumpe tentera israel y "jaga" prairan palestin...dri situ akn ke gaza...smoga perancang ni brjalan lancar..insayaAllah..

    actually ikut aktiviti ni jdi sukarelawan..best la buat keje2 camni...sronok buat keje ramai2..

    ReplyDelete

komenla ape sahaja~♥~