Thursday, November 5, 2009

♦ sahabat

salam..

terjumpa satu quote yg amat menarik berbunyi:

Raja bin Haiwah berkata: "Barangsiapa bersahabat dengan orang yang menurutnya tidak tercela, akan sedikit shahabat yang dimilikinya. Barangsiapa yang hanya mengharapkan keikhlasan dari sahabatnya, ia akan banyak berdendam. Barangsiapa yang mencela sahabat atas setiap dosa yang dilakukannya, maka ia akan banyak musuh."

p/s: bersahabatlah kerana Allah dan untuk mendapatkan keredhaanNya.pasti itu yang kita akan dapat,insyaAllah....

saya amat rindu teman2 saya di serata dunia =(...tiba2 saya nak cerita pasal sahabat yg saya kenal sejak zaman kanak2 lagi.

my first bestfriend is nur fatin najwa..we knew each other since tadika. then kami berpisah sementara bila saya pindah cheras dan dia pindah australia. dengan izin Allah selepas 8 tahun berpisah, kami ditemukan semula di INTEC..dan kemudian pd tahun yg sama family kami bertemu balik (jejak kasih) kat R&R genting sempah..kat intec dia amik A-level dan sekarang sdg blaja pharmacy di adelaide.maha suci Allah yang menemukan dan memisahkan.sekarang terpisah lg tp at least tak lost contact dah =)

selepas beliau, aku ditemukan lagi dgn ramai sahabat yang baik2 belaka..hihi...alhamdulillah sepanjang hayat aku xpernah lg ditemukan dgn kawan yang jahat2 atau yang ade niat buruk atau yang menikam dari belakang.semoga sampai akhir hayat aku sentiasa dikelilingi kawan2 yang baik =)

my another bestfriend selepas fatin ialah cik amirah abu kassim..seems like she's my forever bestie la since kami asyik bersama je sejak sekolah rendah until now..housemate lagi tuh..tak bolehla nak housemate forever kn sebab nanti dah kawen,lain plak housematenye..haha...saya mengenali beliau sejak darjah 3.mase tu beliau hot stuff di sekolah..mase darjah 4 baru kenal rapat dengan beliau...lepas tu masa form 4 beliau pindah sms muar..kemudian kami pn bertemu semula di INTEC...haih bersejarah sguhla intec kan..tp kalo xde intec pn, kami tetap jumpe memandangkn bdk skolah kami suke wat reunion. kat intec saya sekelas dgn beliau.di zaman itu pegi dating pn sama2 sebab pakwe kami pn kawan sekolah kami berdua...lepas intec,kami masuk IMU sama2 dan duduk umah sama dan duduk bilik sama.boleh kata inila kawan yang paling saya kenal dan masak perangainya =P....saya amat menghargai jasa beliau semasa saya baru breakup awal tahun lepas..saya ibarat hilang arah tuju sebentar di waktu itu...paling dpt byk dpt support from her..saya mungkin x jadi seperti hari ni tanpa sokongan dan dorongan beliau..dan beliaulah yg paling byk tahu masalah saya dan maybe yang paling kenal saya..sape2 nk kenal saya melalui org lain,bolehla directly link dgn dia..muahaha promote pulak....(p/s: saya selalu curi air sejuk dia dlm peti lepas tu xtau refill balik =P)

kemudian ialah cik hazwani tajaluddin. saya satu kelas dengan dia dari darjah 3 sampailah tingkatan 3 lepas tu dia pegi mrsm. sepanjang saya satu kelas dengan dia, saya selalu duduk sebelah dia. ahhahaha..maka kami sangat rapat. saya suke melepak di rumah beliau sejak kecik sampai besar. rumah wani macam sumber entertainment la. nak main internet, saya pegi rumah dia. nak makan masakan nogori pedas2 pegi rumah wani. nak tengok movie best2, pegi rumah wani. projek KH kena jahit apron pun pegi tido rumah wani guna mesin jahit mak wani sebab mesin jahit mak saya dah rosak.hihi..saya jugak suke bergayut telefon dengan dia masa zaman sekolah2 dahulu.

bestie saya lagi ialah cik syazwani soaib dan cik siti ruhaiza..both of them memang saya kenal lama dah..wani darjah 3 dan reiza darjah 5..wani sungguh lively..bercerita dgn dia pasal ape pun,mesti jadi macam drama.haha...dua kali lima dengan reiza..if kami bertiga jumpa,memang pecah bumbung...kami memang banyak bersembang. walaupun jumpa kat sekolah hari-hari, kami boleh pulak bergayut dekat phone lama-lama. banyak betul cerita. kami juga suke melawak bersama dan merayau taman bersama-sama.

myra shorty mana?haha...masa saya rapat dengan beliau,kami dah bukan kanak2 =p.....BUT she's my greatest youngest friend..budak kecik yg byk bg inspirasi serta memberi semangat.myra,ni segmen childhood friend..citer pasal ko xpayah panjang2..lagipun aku pnah wat 1 entry pasal ko kn =)

saya amat bersyukur tak sangka boleh ade kawan jangka masa panjang.yang kenal sejak kecik sampaila ke besar,still bestfriend...kepada sahabat2ku sekalian termasukla yang tak termention di sini,saya saaaayang kamu!kamu semua memang best! thanx for everything! semoga friendship kita lasts forever!insyaAllah..amin~

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~