Saturday, November 14, 2009

♦ good triumphs over evil

salam..
have just finished watching all episodes of the arrivals n the last finale episode (epi. 50) sangat2 meremangkan bulu roma serta menaikkan satu semangat yg semacam dalam diri ini.

eventhough selepas tahu semua kejahatan2 yang berleluasa di muka bumi ini aku mula rasa mcm tak nak idup di muka bumi ini.tak mahu diselimuti oleh permainan kotor serta konspirasi2 jijik ini. namun episod akhir sungguh2 membuat aku rasa aku mahu hidup dan melihat how good will triumph over evil.yes mmg kebaikan akan mengatasi kejahatan.

i wish i can live in the era of imam mahadi and isa a.s..i really want to see those culprits,those occults jatuh bedebum.padan muka.i want my father,my brothers,my husband,my sons,my relatives,my friends and all muslims around the world fight together in the name of Allah! i want to join the battle too if possible.if i cant hold the weapons,let me serve the soldiers of Allah!geram sungguh rase.if u ask me now,i am ready for it.

semoga Allah kurniakan yang terbaik untuk kita semua.kalau umur panjang,semoga tak tersesat ke jalan syaitan.(sungguh tak sangka memang ade orang yang sembah setan.ingtkan dlm tv je)...kalau umur pendek,only Allah knows best.mungkin itu cara untuk selamatkan aku.

watched the arrivals episode 51, sungguh memberi inspirasi.banyak quote yang mendamaikan.saya suka series ini walaupun ada beberapa isu yang susah nak faham lantaran fikiran ini belum cukup matang dan belum didedahkan/terdedah dengan selok-belok politik,ekonomi dan hal ehwal semasa.my bad..lepas ni MEMANG KENA AMBIK TAHU!..and dhuha tak boleh lemah dah!kuat!kuat!

nak tgk phase 3 lak pasni.wah after nur kasih,saya ada cerita baru pulak nak follow.

saya ade sajak la..hehe..malam2 cmni ade ilham plak nk wat sajak.

hitam duniaku
kelam hatiku
malam langitku
buta.hanyut.tenggelam.

aku mencari cinta.
dan aku terjatuh kerana cinta.

gembiraku hanya sesaat
dukaku bertahun
terbelenggu,terperangkap
tercari-cari jalan keluar

di hadapanku ada syurga
di belakang ada neraka
di kananku ada malaikat
di kiriku ada syaitan
di atas ada peluru
di bawah ada darah

kupandang dunia
tanahnya merah
kupandang langit
birunya terlindung dek asap

di mana keamanan
di mana kebahagiaan
di mana kegembiraan
di mana cinta
di mana keadilan

sungguh,
aku tertekan

seluruh dunia berduka
di saat aku berduka

hakikatnya,
dunia sudah lama berduka

ya Allah,
sungguh aku telah lupa
telah lalai
telah tertipu
dengan fatamorgana dunia

aku ditemukan dengan cahaya dalam dukaku yang panjang
aku keluar dari duniaku yang hitam
bebas dari hatiku yang kelam
langitku mulai siang

terima kasih ya Allah
hanya Engkau sebaik-sebaik penolong

dalam perjalananku di dunia baru
satu-satu petunjuk datang
merangkak-rangkak aku cuba keluar dari kegelapan dunia
menuju jalan yang terang menuju kebenaran

namun hakikatnya ujianMu tak pernah putus
alhamdulillah, hati ini mula belajar erti kesabaran

cuma....
aku mula diulit duka
dikala kebenaran dan hakikat dunia ditunjukkan padaku
hakikat yang berat diterima
lantaran diri ini merupakan alat permainan syaitan bertopengkan manusia

darah2 yang memerah di tanah bumi itu..
baru kufaham..
keseronokan dunia itu..
baru kufaham...

sesungguhnya aku hamba yang lemah
secara tidak sedar
terpukau dengan ilusi dunia

baru kufaham...
saat hijab dibukakan olehMu
aku lihat ujian masih panjang
ujian takkan hilang
ujian semakin berat
ujian semakin mencabar

ujianku bukan semata-mata fizikal dan mental
namun ujianku termasuk imanku,keyakinanku,kepercayaanku
ujian adalah taman permainanku
hanya dengan ujianMu
kebahagiaan abadi akanku raih
kebahagian,keamanan,kegembiraan,cinta dan keadilan yang kucari-cari selama ini
hanya akan dapat dicapai melalui ujianMu
semoga hati ini sentiasa diterangi hidayahMu
semoga fizikal ini patuh dengan ajaranMu
semoga fikiran ini bebas dari belenggu syaitan

ya kuffar laknatullah!
aku bersama tentera2 Allah!
my rebellious heart now will be channelled to you!
the one and only who deserves it!
darah-darah yang kau tumpahkan adalah bahan bakar semangatku!
setiap darah yang kau tumpahkan adalah bahan bakar api neraka yang menunggumu!


sebijak mana,segigih mana kau cuba tumpaskan kebenaran,
hakikatnya kebenaran tetap akan berpaksi di seluruh semesta!
Allahuakbar!

ya Allah bantulah aku mengahrungi semua ujian dan cabaran yang sedang dan bakal aku tempuhi.semoga aku sentiasa di landasan yang benar.dan Kau selamatkanlah ahli keluargaku, sahabat2ku, guru2ku,jiran2ku,seterusnya seluruh muslimin dan muslimat.

p/s: ade rumours mengatakan kuasa jahat bumi ni sdg nak reduce human population to 10% and they're targetting mostly on people who know about their mission.and one of their way is tracking us thru the internet.i am not afraid.kill me.i'd rather die with pride rather than runaway..oh diorang ni buat plan plek2..afterall Allah is the master planner and the best planner.whatever rumors came in, do not afraid..do not bother too much on ur future or ur past. make full use of the present!

"berusahalah seolah-olah anda akan hidup 1000 tahun lagi.beribadatlah seolah-olah anda akan mati sekejap lagi"





1 comment:

komenla ape sahaja~♥~