Sunday, October 4, 2009

♦ mutiara hidayah

i just wanna share mutiara kata yang aku rase macam dah post sebelum ni tp xpela, untuk peringatan semua dan diri sendiri, xkesahla nk post byk2 kali. mutiara kata ni aku x ingt diambil dari mana tp wat mase ni aku amik daripada kertas yg ditampal kat dinding aku..hehe

"manusia meminta-minta hidayah daripada Allah tapi lupa untuk menyiapkan 'tempat' untuk bersemadinya hidayah itu. Hidayah itu berupa nur dari Allah, maka tempat yang paling layak baginya adalah di hati. Muhasabah diri, adakah kita sudah betul2 menyiapkan hati kita untuk diberi hidayah dari Allah atau kita sekadar melakukannya ala kadar seperti manusia yang meminta-minta lembu tetapi tidak menyediakan kandangnya sehingga lembu2 berkeliaran merata dan akhirnya terjatuh ke dalam parit air. Begitu juga manusia andai dikurnai hidayah dariNya tapi tidak betul2 menghargai dan menjaganya, maka lama kelamaan nur hidayah itu akan pudar.."

marilah menyemai hidayah beramai-ramai.semoga hasilnya dapat dituai di akhirat kelak senyum

p/s: teringin nak baca buku 'di jalan dakwah aku menikah'..tp kt mane ek ade jual?

No comments:

Post a Comment

komenla ape sahaja~♥~